Bölüm "Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-16
-
A cross-sectional inquiry into EFL students' perceptions on gamification
(Amasya Üniversitesi, 2022)2022 yılı itibariyle insanlar, oyun oynamayı günlük bir faaliyet olarak değerlendirmeye başladılar. Eğitici oyunlar, hayatın her alanında etkin olmaya başladığından; lise öğrencileri, bilgisayar ve akıllı telefonlardan çok ... -
Education Informatics Network (EIN) based blended learning in EFL context: High school students' perceptions and attitudes
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın temel amacı, Türk devlet okullarında bir öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) temelli harmanlanmış öğrenmenin yabancı dil olarak İngilizce derslerindeki yeterliliğine ilişkin ... -
The effect of high-school entrance exam on implementation of English curriculum
(Amasya Üniversitesi, 2022)İngilizce eğitim programları yeni trendlere ve yaklaşımlara ayak uyduracak şekilde güncellenir. Müfredat tasarımcıları müfredata yeni değişiklikleri ekler. Hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenler bilgilendirilir ve yenilikleri ... -
EFL teachers' perceptions towards the integration of literary texts in EFL classes
(Amasya Üniversitesi, 2022)Edebi metinler, İngiliz dili eğitiminde uzun yıllardır çok önemli bir yer tutmaktadır. İngiliz dili eğitiminde edebi metinlerin kullanmanın birçok avantajı vardır. Ayrıca İngilizce öğretmenleri de bu avantaj ve zorluklardan ... -
Exploring EFL teachers' global skills perceptions and practices
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu nicel çalışmanın temel amacı, İngilizce öğretmenlerinin küresel becerilerin entegrasyonu konusundaki uygulamalarını ve algılarını araştırmaktır. Çalışma, İngilizce öğretmenlerinin uygulamalarına ve küresel becerilere ... -
Exploring the effects of vocabulary learning strategy instruction on students' practices in the light of teachers' perceptions
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu çalışma, dil öğrenme stratejilerini (DÖS) kullanmanın ortaokul öğrencilerinin kelime bilgisi ve İngilizce öğretmenlerinin öğretim stratejilerine ilişkin algıları üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. ... -
The impact of negotiation role-play on the development of EFL preparatory class students' intercultural competence
(Amasya Üniversitesi, 2023)İnternetin ve ulaşım sistemlerinin gelişmesiyle birlikte insanlar arasındaki etkileşim küresel olarak artmıştır. Bu gelişmeler sayesinde, dil öğrenenler yabancılarla anında iletişim kurabilmektedir; ancak, Yabancı Dil ... -
Investigating the relationship between self-efficacy and metacognitive abilities of lower secondary school students in English classes
(Amasya Üniversitesi, 2024)Öğrencilerin düşünce ve inançları yabancı dil öğrenmede önemli faktörlerdir. Öz-yeterlilik ve üstbilişsel yetenekler, öğrencilerin öğrenmelerini etkilediği için öğrenme sürecinde çok önemli unsurlardır. Bu tezin sonucunda ... -
An investigation into technological pedagogical content knowledge in face-to-face and online education of in-service EFL teachers
(Amasya Üniversitesi, 2022)Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konsepti yedi temel bilgi alanından oluşur. İlk olarak, teknolojik bilgi öğretmenlerin teknoloji hakkındaki genel bilgisini anlatır. İkincil olarak, pedagojik bilgi öğretmenlerin ... -
An investigation of English language teachers' general self-efficacy and subject area competency beliefs
(Amasya Üniversitesi, 2022)Kaliteli bir eğitim, sistemi oluşturan öğretmen, öğrenci, veli, eğitim programı, çevre gibi her bir öğenin niteliğiyle doğrudan ilişkilidir. Öğretmenin sistem içindeki duruşu ve sahip olduğu yeterlilikler ortaya çıkacak ... -
An investigation of the relationship between English proficiency and learner autonomy through out-of-class activities
(Amasya Üniversitesi, 2023)Öğrenen özerkliği, dil öğreniminde anahtar bir kavramdır. Kişinin kendi öğrenme sürecinin sorumluluğunu alması anlamına gelir (Holec, 1981). İyi bir dil yeterliliği düzeyine ulaşmak, öğrenmek için sorumluluk almayı gerektirir. ... -
A methodological comparison of postgraduate theses in elt between 2019 and 2021
(Amasya Üniversitesi, 2022)Covid-19 salgını 2019'un sonlarında Çin'de ortaya çıktığı andan itibaren hayatın hemen her alanını etkisi altına almıştır. Sosyal bilimlerdeki bilimsel araştırmalar en çok etkilenen alanlardan biri olmuştur. Sosyal bilimlerin ... -
Primary school students and parents' experiences in blended English classes during their first encounters
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu çalışma, ilk hibrit (karma) İngilizce öğreniminin ilkokul öğrencileri ve velileri için ne anlama geldiğini araştırmaktadır. Çalışmada, Türkiye bağlamında, Sosyal Varlık Teorisi çerçevesinde, ilkokul öğrencilerinin ve ... -
A qualitative study on teachers' attitudes, readiness, and challenges toward flipped teaching and learning model in primary schools
(Amasya Üniversitesi, 2022)Sürekli gelişen ve yaygınlaşan internet, her alanda olduğu gibi eğitimde de yerini almaya başlamıştır. Dil öğretimi de internetin büyümesinden ve yayılmasından etkilenmiştir. Bu teknolojinin içine doğan Z kuşağının günlük ... -
The use of academic vocabulary in argumentative essays of the Turkish ELT students and the native speakers of English: A corpus-based study
(Amasya Üniversitesi, 2023)Akademik sözcük terimi, hem yazılı hem de sözlü akademik söylemde geleneksel olarak kullanılan ve akademik metinler derleminden elde edilen sözcükleri ifade eder. Bazı akademik sözcük listeleri, akademik metinlerde kullanılan ... -
Use of drama in the context of language teaching: Exploring the effects of drama implementation on English as a foreign language (EFL) learners at secondary school level
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu tez, Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) sınıflarında dramanın uygulanması ve etkileri üzerine bir araştırmadır. Çalışma, yabancı dil öğretimine yönelik mevcut yaklaşımların Yabancı Dil olarak İngilizcenin kalitesini ...