The effect of high-school entrance exam on implementation of English curriculum
Özet
İngilizce eğitim programları yeni trendlere ve yaklaşımlara ayak uyduracak şekilde güncellenir. Müfredat tasarımcıları müfredata yeni değişiklikleri ekler. Hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenler bilgilendirilir ve yenilikleri sınıflarında nasıl uygulayacakları öğretmenlere öğretilir. Yine de uygulama sürecinde bazı zorluklar ortaya çıkar. Öğretmenlerin öğrencilerini yüksek çıtalı sınavlara hazırlamaları beklendiğinden, öğretmenlerin İngilizce eğitim programları yeni trendlere ve yaklaşımlara ayak uyduracak şekilde güncellenir. Müfredat tasarımcıları müfredata yeni değişiklikleri sunar. Hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenler bilgilendirilmekte ve yenilikleri sınıflarında nasıl uygulayacakları öğretilmektedir. Bununla birlikte, uygulama sürecinde bazı zorluklar ortaya çıkar. Öğretmenlerin öğrencilerini yüksek riskli sınavlara hazırlamaları beklendiğinden, bu sınavlar hazırlık süreci nedeniyle öğretmenlerin derslerinde karşılaştıkları sorunlardan biridir. Bu nedenle bu çalışma, lise giriş sınavlarının İngilizce müfredatının uygulanması üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu araştırmada benimsenen yöntembilimsel yaklaşım, öğretmenlerin görüşlerine dayalı karma bir yaklaşımdır. Ortaokullarda görev yapan 201 İngilizce öğretmeni sınıf içi uygulamalarıyla ilgili olan anketi doldurmuştur. Öğretmenler arasında 10 gönüllü öğretmenle not alınarak görüşme yapılmıştır. Veriler iki ayda toplanmıştır. Anket 11 maddeden oluşmaktadır ve anket sonrası uygulanan görüşme soruları 7 maddeden oluşmaktadır. Nicel verilerin toplanması için Covid-19 günlerinin can sıkıcı süreci nedeniyle internet araçları kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, lise giriş sınavlarının sınıflarda uygulanan yaklaşım ve yöntemlere ilişkin olumsuz etkilerinin olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, sınıf içi uygulamalar değişik kademelerde farklılık göstermektedir. Yüksek riskli testlerin olumsuz ket vurma etkileri, İngilizce dilinin iletişimsel bir şekilde kullanılması açısından olumlu ket vurma etkilerine ağır basmaktadır. English language education programs are updated to keep up with the new trends and approaches. Curriculum designers introduce the novel changes into the curriculum. Pre-service and in-service teachers are informed and taught how to apply innovations in their classes. Nonetheless, some complications occur in the implementation process. Since the teachers are expected to prepare their students for the high-stakes exams, these exams are one of the problems that teachers face during their classes because of the preparation process. This study is therefore set out to determine the effects of high-school entrance exams on the implementation of the English curriculum. The methodological approach taken in this prevalent study is a mixed methodology based on the teachers' views. 201 EFL teachers working at lower secondary schools filled the questionnaire regarding their in-class practices. Among the teachers, 10 of the volunteer teachers are interviewed by taking ample notes. The data are collected within 2 months. The questionnaire has 11 items and the interview questions that are applied after the questionnaire encompass 7 items. To collect the quantitative data, web tools are utilized due to the vexatious process of Covid-19 days. The results of the current study reveal that the high-school entrance test has negative effects regarding the approaches and methods employed in the classes. Furthermore, the classroom practices differ in different grades. The negative washback effects of high-stakes tests outweigh the positive washback effects in terms of the use of English language in a communicative way.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUTqc3_GqFOrt2hunvP_D60jLNR3eTf5TEZcjJ2WzIF_whttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3565
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]