Education Informatics Network (EIN) based blended learning in EFL context: High school students' perceptions and attitudes
Özet
Bu çalışmanın temel amacı, Türk devlet okullarında bir öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) temelli harmanlanmış öğrenmenin yabancı dil olarak İngilizce derslerindeki yeterliliğine ilişkin lise öğrencilerinin algılarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Samsun'da bir devlet lisesinin dokuzuncu ve on birinci sınıflarında öğrenim görüp yabancı dil olarak İngilizce dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Tüm katılımcılar, veri toplama prosedürlerine katılmak için onay vermiş ve uygun örneklem tekniği kullanılarak seçilmiştir. Çalışma, karma yöntemli araştırma desenlerinden biri olan yakınsak araştırma deseniyle tasarlanmıştır. Nicel kısımda 122 öğrenciyle yapılan bir anket yer alırken, nitel kısım 16 öğrenciyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden oluşmaktadır. Nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin görüşlerini anlamak için betimsel istatistikler yapılmıştır. Ayrıca, katılımcıların cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilgisayar okuryazarlığı gibi faktörlere göre bakış açılarındaki farklılıkları incelemek için tek yönlü ANOVA ve bağımsız t-testinin yanı sıra Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile MAXQDA yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel sonuçlar, öğrencilerin EBA portalı, değerlendirme ve harmanlanmış öğrenme hakkındaki genel görüşleri açısından, EBA tabanlı harmanlanmış öğrenme hakkında nötr olduklarını, ancak yüz yüze dersler hakkında olumlu olduklarını göstermiştir. Bunun yanında, öğrencilerin EBA temelli harmanlanmış öğrenmeye ilişkin genel görüşlerinde, cinsiyet ve bilgisayar okuryazarlık becerilerine göre istatiksel bir farklılık olmadığı görülürken, sınıf düzeyine bağlı olarak değerlendirildiğinde istatistiksel farklılık olduğu görülmüştür. Buna göre dokuzuncu sınıf öğrencileri on birinci sınıf öğrencilerine göre daha olumlu görüşlere sahiptir. Öte yandan, elde edilen nitel bulguların çoğunlukla nicel veri sonuçlarıyla örtüştüğü ve EBA temelli harmanlanmış öğrenmenin daha iyi uygulanması için, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin, EBA portalının teknik problemlerden arındırılmış ve kolay erişilebilir olmasının yansıra daha eğlenceli ve çeşitli etkinlikler içermesini bekledikleri açığa çıkmıştır. Ayrıca, öğrencilerin beklentileri doğrultusunda geliştirilen bir EBA portalında, öğrencilerin EBA'ya yönelik tutumlarının daha olumlu olacağı ve bundan sonraki çalışmalarında da EBA portalından yararlanmaya devam edecekleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, ilerideki araştırmalar için çeşitli önerilerin yanı sıra, EBA temelli harmanlanmış öğrenme ortamında yabancı dil olarak İngilizce öğretimi için bazı eğitimsel çıkarımlar ortaya konmuştur. Birlikte ele alındığında, bu bulgular ve eğitimsel çıkarımlar, EBA materyal ve içerik geliştiricileri, İngilizce öğretmenleri, öğretmen eğitimcileri ve müfredat geliştiricileri için EBA portalı aracılığıyla etkili harmanlanmış öğrenme hakkında bilgilendirici ve verimli olabilir. The main purpose of the present study is to ascertain high school students' perceptions of the efficacy of blended learning in English as a Foreign Language (EFL) classes based on the Education Informatics Network (EIN) which is used as a learning management system in the Turkish state schools. The sample of the study was composed of ninth and eleventh-grade EFL students studying at a state high school in Samsun, Türkiye. All participants gave their consent to participate in the data collection procedures and were selected using the convenience sample technique. The study was designed with a convergent research design, one of the mixed-methods research designs. While the quantitative strand included a questionnaire with 122 students, the qualitative part consisted of semi-structured interviews conducted with 16 students. Quantitative data were analyzed through the SPSS program. Descriptive statistics were performed to understand students' views. In addition, a one-way ANOVA and independent samples t-test, as well as Kruskal Wallis and Mann-Whitney U tests, were used to examine the differences in participants' perspectives according to factors such as gender, grade level, and computer literacy. The MAXQDA software, on the other hand, was employed to evaluate qualitative data through the content analysis method. The quantitative results showed that students' general views on the EIN portal, assessment, and blended learning were neutral about EIN-based blended learning, but positive about face-to-face lessons. Furthermore, while there was no statistical difference in students' general attitudes toward EIN-based blended learning based on their gender or computer literacy skills, a statistical difference was discovered when the data was evaluated by grade level. Accordingly, ninth-grade students had more favorable opinions than eleventh-graders. On the other hand, the obtained qualitative findings mostly converged with the quantitative data results, and they also clarified that EFL students expected the EIN portal to be free of technical problems, easily accessible and to include more enjoyable and various activities for a better implementation of the EIN-based blended learning. Additionally, it was found that in an EIN portal designed in accordance with students' expectations, students' views about EIN would be more positive, and they would continue to benefit from the EIN in their future studies. Lastly, several suggestions for further research were put forward as well as some educational implications for teaching EFL in an EIN-based blended learning environment. Taken together, these findings and pedagogical implications can be informative and fruitful for EIN material and content developers, English language teachers, teacher educators, and curriculum developers about effective blended learning through the EIN portal.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr8i0uUf5Gvs44fLmrw0Z9X0ushRQqM2JoOugwgw2-x2Yhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3564
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]