Primary school students and parents' experiences in blended English classes during their first encounters
Özet
Bu çalışma, ilk hibrit (karma) İngilizce öğreniminin ilkokul öğrencileri ve velileri için ne anlama geldiğini araştırmaktadır. Çalışmada, Türkiye bağlamında, Sosyal Varlık Teorisi çerçevesinde, ilkokul öğrencilerinin ve velilerinin, özellikle ilk karşılaşmalarında, hibrit (harman) İngilizce derslerini nasıl tanımladıkları ve deneyimledikleri incelenmiş, en yaygın algılanan faydalar kavramsallaştırmaya ve bu yeni deneyimlerin zorlukları gösterilmeye çalışılmıştır. Bu tez, özellikle ilkokul düzeyinde, İngilizce dil eğitimi bağlamında, öğretmenlere, öğrencilere ve velilere, zorlukları ortadan kaldırmaları veya azaltmaları ve karma öğrenme yaklaşımının faydalarını en üst düzeye çıkarmalarına katkı sağlamak için yapılmıştır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modeli kullanılmış ve çalışmaya 147 öğrenci ve 138 veli katılmıştır. Veriler çevrimiçi anketler aracılığıyla toplanmış, betimleyici istatistikler aracılığıyla analiz edilmiş ve ortalamalar ve standart sapmalar SPSS programı kullanılarak hesaplanmıştır. Veriler, ilkokul öğrencilerinin ve velilerinin, ilk deneyimlemelerinde hibrit (karma) İngilizce dersi deneyimlerinden genel olarak memnun olduklarını göstermiştir. Özellikle Covid-19 salgını gibi kritik dönemlerde, hibrit (karma) İngilizce öğrenme deneyimlerinin değerli olduğunu ve öğrenme sürecine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte hem öğrenciler hem de veliler, hibrit (karma) ve çevrimiçi İngilizce derslerinin etkileşim ve sosyal unsurlar açısından sınırlamaları ve zorlukları olduğuna inandıklarından, yüz yüze format daha olumlu algılanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, İngilizce öğretimi için bazı çıkarımlar yapılarak, daha etkili bir öğretim ortamı için olası çözümler ve ayrıca ileri araştırmalar için öneriler sunulmaktadır. The present study investigates what blended (hybrid) English learning, the first of its kind at their school, means to the primary school students and parents. It attempts to show how primary school students and parents experience and perceive blended (hybrid) English classes especially in their first encounter, to conceptualize the most common perceived benefits, and challenges of this new experiences using Turkey as a setting with regard to the existing theoretical framework: Social Presence Theory. This thesis has been conducted to help teachers, students, and parents specifically in a primary level English language education context, to exclude or reduce the barriers and maximize the benefits of the blended (hybrid) learning approach. To this end, cross-sectional survey design, which is one of the quantitative research methods, was adopted and 147 students and 138 parents participated in this master's thesis. Data was collected through online questionnaires, calculated using SPSS program, and analyzed through descriptive statistics including mean, standard deviation. The data showed that primary school students and parents were generally pleased with their blended (hybrid) English class experiences in their first encounter. They found blended (hybrid) English learning experiences to be valuable and enhance their learning, especially in critical periods such as the Covid-19 pandemic. However, the face-to-face format is perceived more positively since both students and parents believe that there are limitations and challenges of blended (hybrid) and online English classes in terms of interactions and social elements. Based on the results of this study, some implications for ELT are provided as well as suggestions for further research.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUexDxXrKwJsAQTXsBUV3l2f8m88DrEdt4cu7J_bWNqFGhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3612
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]