Bölüm "Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 26, listelenen: 1-20
-
Artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin fen bilimleri dersine dönük başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Artırılmış gerçeklik, yaşadığımız dünyadaki gerçekliğin sanal ortamda görüntü, ses, grafik gibi verilerle değiştirilmesi ve bu gerçekliğin üç boyutlu olarak sunularak zenginleştirilmesidir. Artırılmış gerçekliğin eğitimde ... -
Bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin rol algıları, teknoloji koçluğu ve mesleki sorunları açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Günümüzde, bilişim teknolojilerinin (BT) eğitimdeki önemi hızlı şekilde artmaktadır. Eğitimde teknolojinin varlığı ile bu konuda rehber olabilecek bireylere ihtiyaç duyulabilmektedir. Bu noktada görev sorumluluklarından ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde dijital öykü kullanımının dijital okuryazarlık, 21. YY becerileri, akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Son yıllarda çeşitli disiplin alanlarında dijital öykü anlatımı etkinliklerinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada altıncı sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde dijital öykü anlatımının öğrencilerin dijital ... -
Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin acil durum uzaktan öğretimine hızlı geçiş sürecinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)2019 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi nedeniyle yükseköğretimde yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitim sistemine geçilmiştir. Eğitim sisteminde yaşanan bu değişiklerden etkilenen paydaşların ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğretmenlerin rolleri ve öğretim uygulamalarına yönelik algılarının ve tpab düzeylerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; Türkiye geneli K-12 düzeyinde görev alan öğretmenlerin çevrimiçi eğitmen rolleri ile çevrimiçi öğretim uygulamalarına yönelik algılarını ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerini ortaya ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında transaksiyonel uzaklık ve üç etkileşim türünde öz düzenlemenin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamlarında ders alan öğrencilerin transaksiyonel uzaklık algıları ve üç etkileşim türünde öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ... -
Çoklu ortam kullanılarak yapılan öğrenme etkinliklerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretimine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Küreselleşen dünya bireylerin yabancı dil öğrenme ihtiyaçlarının artmasına sebep olmuştur. Dünya dilleri arasında yer alan Türkçe öğretiminde artan talebi karşılamak adına yeni yöntem ve materyallerin kullanılması gündeme ... -
Eğitsel robot setleri ile gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına, problem çözme becerilerine ve STEM beceri düzeylerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2023)Araştırmanın amacı eğitsel robot setleri ile gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin, ortaokul matematik dersi başarılarına, problem çözme becerilerine ve STEM beceri düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada ... -
Lise öğrencilerinin dijital oyunlarla elde ettikleri 21. yüzyıl becerileri ile oyun bağımlılığı arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2024)Teknolojik gelişmelerle beraber günümüzde dijital oyun kavramı ortaya çıkmış ve bireylerin dijital oyunlara yöneldiği görülmüştür. Günümüzde bireylere kazandırılmak istenen 21. yüzyıl becerilerinin dijital oyunlar aracılığıyla ... -
Masallarla eğitsel robotik kodlama etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Günümüzde teknolojikler gelişmelerin ilerlemesiyle birlikte, bireylerin bu gelişmelere uyum sağlayabilmesi için bazı beceriler edinmesi gerekmektedir. Bu beceriler 21. yüzyıl becerileri olarak isimlendirilmektedir. 21. ... -
Mobil tabanlı programlama öğrenme uygulamaları seçiminde bulanık karar analizi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Python programlama, yapay zekâ uygulamalarına artan ilgiyle son yıllarda büyük popülerlik kazanmıştır. Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla Python programlamaya yönelik uygulamaların sayısı da artmıştır. Bu çalışmada, başta ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlıkları, dijital ortamda ahlaki değerlerine dönük algıları ve siber zorbalık düzeyleri
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlıklarının, dijital ortamdaki ahlaki değerlere dönük algılarının ve siber zorbalık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modeli ile ... -
Ortaokul öğrencilerinin siber güvenlik farkındalıklarının belirlenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)İnsanlar günümüzde teknolojiye her zamankinden daha fazla bağımlı hale gelmiş bulunmaktadır. Toplumun modern gelişmelere ilişkin olumlu algısına rağmen, teknolojinin getirdiği siber güvenlik tehditleri de gerçek bir ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları, sosyal becerileri ve öz düzenleme becerilerinin sosyal bilişsel kuram açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)Sosyal bilişsel kurama göre kişisel özellikler, çevresel olaylar ve davranış aktif bir süreçte birlerinin etkileyen öğelerdir. İlgili kuramın temel prensibi öğelerin birbirini karşılıklı etkilediği fakat bu etkileşimin ... -
Ortaokul öğretmenlerinin dijital okuryazarlık dijital bağımlılık ve bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Ortaokul öğretmenlerinin bilgi güvenliği farkındalık, dijital bağımlılık ve dijital okuryazarlık düzeylerini incelemek amacıyla yapılan araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaöğretim öğretmen ve öğrencilerinin acil durum uzaktan öğretimine yönelik tutumları, dijital yeterlilikleri ve deneyimlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; ortaöğretimdeki öğretmenlerin ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital yeterliliklerini belirlemek, uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital yeterliliklerini arasındaki ilişkiyi ... -
Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımının e-öğrenme stilleri ve öz kontrol-öz yönetim düzeyleri açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeylerini incelemek, öz- kontol öz-yönetim düzeyleri ile e-öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada nicel arastırma deseninden ... -
Öğretmenlerin pandemi deneyimleri bağlamında uzaktan eğitim algılarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)2019 yılından günümüze kadar dünya ve ülkemizi etkisi altına alan COVID-19 pandemisi dünyada ve ülkemizde de birçok alanı etkilemiştir. Etkilenen bu alanların içinde en önemlilerinden biri eğitim alanıdır. Bu süreçte ... -
Öğretmenlerin uzaktan eğitim kabul düzeyleri ile dijital okuryazarlıklarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Covid-19 salgını sürecinde yüzyüze eğitim ve öğretime ara verilmiştir. Bu süreçte ünivesitelerde ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda 2020 yılı bahar yarıyılında derslerin uzaktan eğitim araçları ile işlenmesi kararı ... -
Pandemi dönemi uzaktan öğretimde çevrimiçi öğrenci bağlılığının öncüllerinin ve sonucunun incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde tüm dünya nüfusunu etkileyen COVID-19 pandemisi ülkemizde de eğitim-öğretimin uzaktan olarak yürütülmesine sebep olmuştur. Pandemi sürecinde oynadığı rol açısından uzaktan eğitim, daha da ...