Artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin fen bilimleri dersine dönük başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisi
Özet
Artırılmış gerçeklik, yaşadığımız dünyadaki gerçekliğin sanal ortamda görüntü, ses, grafik gibi verilerle değiştirilmesi ve bu gerçekliğin üç boyutlu olarak sunularak zenginleştirilmesidir. Artırılmış gerçekliğin eğitimde kullanılmasına yönelik çalışmalar son yıllarda artmaktadır. Fakat artırılmış gerçekliğin eğitim üzerindeki etkisini genelleyebilecek seviyede yeterli sayıda çalışma yer almamaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik uygulamasının Fen Bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisini incelemektir. Bu araştırma için Fen Bilimleri 7. sınıf müfredatında yer alan "Elektrik Devreleri" ünitesi seçilmiştir. Çalışma, 2023 – 2024 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test kontrol gruplu gerçek deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 22 öğrenci, kontrol grubunda da 22 öğrenci olmak üzere toplam 44 öğrenci ile çalışma gerçekleştirilmiştir. "Elektrik Devreleri" ünitesi, deney grubu öğrencileri ile artırılmış gerçeklik uygulamaları ile işlenirken, kontrol grubu öğrencileri ile MEB müfredatında yer alan mevcut öğretim programına göre işlenmiştir. Veri toplama araçları olarak "Yedinci Sınıf "Elektrik Devreleri" Başarı Testi" ile "Fene Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler, SPSS 25.0 (Statistical Package fort he Social Science) istatistik programı ile analiz edilmiştir. 6 hafta süren çalışmanın sonunda Fen Bilimleri dersinde kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarını ve derse dönük tutumlarını olumlu yönde anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Augmented reality is the replacement of the reality in the world we live in with data such as images, sound, graphics in a virtual environment and enriching this reality by presenting it in three dimensions. Studies on the use of augmented reality in education have been increasing in recent years. However, there are not enough studies to generalize the effect of augmented reality on education. The purpose of this quantitative study is to investigate the impact of augmented reality usage on the students' academic achievement and attitudes in the Science Course. In this study, real-experimental design with a pre-test- and post-test control group was conducted. For this study, the "Electrical Circuits" unit in the 7th grade Science curriculum was selected. The study was conducted with 7th-grade students studying in a secondary school affiliated with the Ministry of National Education in the 2023-2024 academic year. The study was conducted with 22 students in the experimental group and 22 students in the control group, totaling 44 students. While the "Electrical Circuits" unit was taught with augmented reality applications with the experimental group students, it was taught with the control group students according to the current curriculum in the MoNE curriculum. The data were collected through "Seventh Grade "Electrical Circuits" Achievement Test" and "Attitude Scale towards Science" and analyzed with SPSS 25.0 (Statistical Package for the Social Science) statistical program. At the end of the 6-week study, it was concluded that augmented reality applications used in the Science course had a significant positive effect on students' academic achievement and attitudes towards the course.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-2Fmo0EPOd29CpELusdHDnopAPjouUH4ZHz__c5eTCKkhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3903
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [397]