• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde dijital öykü kullanımının dijital okuryazarlık, 21. YY becerileri, akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kaptan, Erdem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Son yıllarda çeşitli disiplin alanlarında dijital öykü anlatımı etkinliklerinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada altıncı sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde dijital öykü anlatımının öğrencilerin dijital okuryazarlık, 21. yüzyıl becerileri, akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test son kontrol gruplu yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Çalışma grubunu Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir resmi ortaokulda öğrenim görmekte olan 78 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubu 1'de 26, deney grubu 2'de 26, kontrol grubunda 26 öğrenci bulunmaktadır. Çalışmanın verilerini toplamada "Ortaokul Öğrencilerine Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği", "10 – 12 Yaş Grubu Öğrencileri İçin Dijital Okuryazarlık Ölçeği" ve "Akademik Başarı Testi" kullanılmıştır. Deney süreci tüm gruplarda toplam 8 hafta sürmüştür. Sürecin başında tüm gruplarda ön testler uygulanmıştır. Deney grubu 1'de dersler bireysel dijital öykü anlatım etkinlikleriyle işlenmiştir. Deney grubu 2'de dersler işbirlikli dijital öykü anlatım etkinlikleriyle işlenmiştir. Kontrol grubunda Millî Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış bir yayınevine ait ders kitabındaki etkinliklerle dersler işlenmiştir. Sürecin sekizinci haftasında tüm gruplarda son testler uygulanmıştır. Son testlerin uygulanmasından altı hafta sonra tüm gruplarda kalıcılık testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden ilişkisiz örneklemler için tek yönlü ANOVA, karışık ölçümler için ANOVA ve tek faktörlü ANCOVA kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında işbirlikli dijital öykü anlatım etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada yüksek etkiye sahip olduğu, kalıcılık, 21. Yüzyıl becerileri ve dijital okuryazarlık becerileri üzerinde anlamlı etkisi olmadığı belirlenmiştir.
 
It has been seen that digital storytelling activities have been used in various disciplines in recent years. In this study, it is aimed to determine the effect of digital storytelling on students' digital literacy, 21st century skills, academic achievement and permanence in the sixth grade Information Technologies and Software course. In the research, quasi-experimental design with pre-test and post-control group was preferred from the quantitative research methods. The study group consist of 78 sixth grade students studying in a public secondary school which is affiliated to the Ministry of National Education. There are 26 students in experimental group 1, 26 students in experimental group 2, and 26 students in control group. "21st Century Skills Scale for Secondary School Students", "Digital Literacy Scale for 10-12 Age Group Students" and "Academic Achievement Test" were used for collecting the data of the study. The experimental period carried on a total of 8 weeks in all groups. At the beginning of the process, pre-tests were applied in all groups. In experimental group 1, the lessons were taught with individual digital storytelling activities. In experimental group 2, the lessons were taught with cooperative digital storytelling activities. In the control group, the lessons were taught with the activities in the textbook of a publishing approved by the Ministry of National Education. In the eighth week of the process, post-tests were applied in all groups. Six weeks after the implementation of the post-tests, the permanence test was applied to all groups. One-way ANOVA for unrelated samples from parametric tests, ANOVA for mixed measurements and one-factor ANCOVA were used in the analysis of the data. In the results of the research, it was determined that collaborative digital storytelling activities had high effect on increasing the academic achievement of students, on the contrary, it was seen that ıt didn't have any significant effect on permanence, 21st century skills and digital literacy skills.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiJUYpP9odbpd6RExRAFuqzs8Prv4PwUWirNBKblIe7fl
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3635

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [397]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: