• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımının e-öğrenme stilleri ve öz kontrol-öz yönetim düzeyleri açısından incelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Akyüz, Fatmanur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeylerini incelemek, öz- kontol öz-yönetim düzeyleri ile e-öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada nicel arastırma deseninden yararlanılmış ve ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları eğitim fakültesinde 2. Sınıfta öğrenim gören 359 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Deniz ve Tutgun Ünal (2019) tarafından geliştirilen sosyal medya kullanım ölçeği, Gülbahar ve Alper (2014) tarafından geliştirilen e-öğrenme stilleri ölçeği, Ercoşkun (2016) tarafından türkçeye uyarlanan öz-kontrol öz-yönetim ölçeği ve katılımcı demografik özellik formu uygulanmıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler SPSS pragramında analiz edilmiş olup, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon testlerindan yararlanılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin sosyal medya kullanımı, öz kontrol öz yönetim düzeyleri ve e-öğrenme stillerinin orta düzeyde olduğu görülmüştür. Sosyal medyayı günlük ortalama 3 saat kullandıkları ve en sık kullandıkları uygulamaların sırasıyla Instagram,Youtube, Twitter olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenciler sosyal medyayı çoğunlukla eğlence, haber alma ve eğitim amaçlı kullanmaktadırlar. Öğrencilerin öz kontrol öz yönetim düzeyleri sosyal medyada geçirilen süreye göre farklılaşma göstermiştir. Buna dayanarak sosyal medyada daha fazla vakit geçiren öğrencilerin öz kontrol öz yönetim seviyeleri daha düşüktür. Öğrencilerin e-öğrenme stillerine bakıldığında en çok bağımsız öğrenme en az mantıksal öğrenme stiline sahip öğrenci olduğuna ulaşılmıştır. E-öğrenme stilleri bölümlere göre incelendiğinde ise sosyal, sözel ve matıksal öğrenmede farklılıklar ortaya çıkmıştır. Sosyal medya kullanımı, öz kontrol öz yönetim ve e-öğrenme stilleri arasındaki ilişkiye bakıldığında öz kontrol öz yönetim ile e-öğrenme stilleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur (r=,382 ; p<.01).
 
The aim of this study is to examine the social media usage levels of university students and to determine the relationship between self-control self-management levels and e-learning styles. In the study, quantitative research design was utilized and relational survey method was used. The participants of the study consisted of 359 students studying in the 2nd grade at the faculty of education. The social media usage scale developed by Deniz and Tutgun Ünal (2019), the e-learning styles scale developed by Gülbahar and Alper (2014), the self-control self-management scale adapted into Turkish by Ercoşkun (2016) and the participant demographic characteristics form were applied as data collection tools. The data collected in this direction were analyzed in the SPSS program and independent sample t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation tests were used. As a result of the analysis, it was seen that students' social media use, self-control self-management levels and e-learning styles were at a medium level. We can say that they use social media for an average of 3 hours a day and the most frequently used applications are Instagram, Youtube, Twitter respectively. Students mostly use social media for entertainment, news and education purposes. Students' self-control self-management levels showed differentiation according to the time spent on social media. Based on this, students who spend more time on social media have lower levels of self-control self-management. When the e-learning styles of the students were analyzed, it was found that the students had the most independent learning and the least logical learning styles. When e-learning styles were analyzed according to departments, differences emerged in social, verbal and logical learning. Looking at the relationship between social media use, self-control self-management and e-learning styles, there is a significant positive relationship between self-control self-management and e-learning styles.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-3sRZO8bEJV_KcfbGTBgMIs-SxiuC1X3HaEM6nCsmjG-
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3904

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [397]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: