Yazar "Uluçınar Sağır, Şafak" için listeleme
-
5. sınıf fen bilimleri dersinde STEM etkinliklerinin öğrenme ürünlerine etkisi
Güngör, Burçin (Amasya Üniversitesi, 2024)Çalışmada STEM etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin başarıya, STEM tutumlarına ve fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı 2. Döneminde ... -
5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumları ve Özdüzenleme Becerilerine Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Etkisi
Uluçınar Sağır, Şafak; Varlı, Burcu (Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması" ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin öz düzenleme becerileri ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. ... -
ALTINCI SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABININ BİLİMİN DOĞASI TEMALARINI KAPSAMA BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Bolat, Ahmet; Uluçınar Sağır, Şafak (Burdur Mehmet Akif Ersoy University, 2020)Bu araştırmada altıncı sınıf fen bilimleri ders kitabının bilimin doğası temalarını kapsama bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, doküman analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 ... -
ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM HAKKINDA ÖĞRETMEN TUTUMLARI ÖLÇEK UYARLAMA ÇALIŞMASI
Açıkgöz, Dilek; Uluçınar Sağır, Şafak; Ozan, Ferhat (Tokat Gaziosmanpasa University, 2018)Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı öğrencilere bilimsel düşünme becerileri kazandırılmasında, problem çözen sorgulayan bireyler olarak yetiştirilmesinde etkili bir yaklaşımdır. Öğretim programlarındaki ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Fen Başarısı, Sorgulama Algısı ve Üstbiliş Farkındalığına Etkisi
Varlı, Burcu; Uluçınar Sağır, Şafak (Gazi Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması" ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarı, üstbiliş ve sorgulama becerisi algıları ... -
CLASSROOM TEACHERS' VIEWS ON SCIENCE, TECHNOLOGY, MATHEMATICS AND ENGINEERING (STEM) PRACTICES
Can, Kemal; Uluçınar Sağır, Şafak (Tokat Gaziosmanpasa University, 2018)Science, Technology, Mathematics, Engineering (STEM) applications have been integrated into the science curriculum in our country in order to catch the rapid development of technology and information production. With STEM ... -
Elementary School Teachers' and Students' Opinions on The EBA Platform In Pandemic Process
Uluçınar Sağır, Şafak; Dal, Elif (Mustafa KAHYAOĞLU, 2021)During the global epidemic that affected the whole world, the continuity of education and training activities was tried to be provided by distance education. The Education Information Network (EBA) application, which existed ... -
FEN ALANI ÖĞRETMENLERİN ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Uluçınar Sağır, Şafak; Açıkgöz, Dilek (Behçet ORAL, 2019)Fen öğretim programlarında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Bu yaklaşımın sınıflarda etkili bir şekilde uygulanabilmesi fen okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Bu ... -
Fen Alanı Öğretmenlerin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
Açıkgöz, Dilek; Uluçınar Sağır, Şafak (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri öğretim programlarında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma-sorgulama yoluyla öğretim, öğrencilere bilimsel düşünme becerileri kazandırmada ve problem çözmede sorgulayıcı ... -
Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Bilişötesi Öğrenme Stratejileri, Kimya Laboratuvar Endişeleri ve Kimya Motivasyon Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelemesi
Sakar, Dilek; Uluçınar Sağır, Şafak (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı Fen Bilgisi eğitimi öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejilerinin, kimya laboratuvarı endişesinin ve kimya motivasyon düzeylerini belirlemektir. Araştırma evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında, ... -
Fen bilgisi öğretiminde genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının etkililiği üzerine bir meta-analiz çalışması
Özaşkın Arslan, Ayşe Gül (Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, K-12 ve yükseköğretim düzeyinde fen bilimlerine ait disiplinlerde genişletilmiş gerçekliğin fen başarısına etkisini inceleyen gerçek ve yarı deneysel çalışmalara ilişkin meta-analiz yapmaktır. Bu ... -
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ VE PEDAGOJİK FORMASYON FEN GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZYETERLİK İNANÇLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Aslan, Oktay; Uluçınar Sağır, Şafak; Elmas, Cennet (Tokat Gaziosmanpasa University, 2020)Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenliği son sınıf öğrencileri ile pedagojik formasyon eğitimi alan fen grubu öğrencilerinin fen öğretimi özyeterlik inançlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma betimsel yaklaşımlardan ... -
FeTeMM ETKİNLİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMİN DOĞASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
Ozan, Ferhat; Uluçınar Sağır, Şafak (Şahin İDİN, 2020)Günümüzde sürekli bir gelişim içinde olan bilim ve teknoloji, ülkelerin ekonomilerinde en çok katma değeri sağlamaktadır. Dünyada bilimin üretime odaklanması açısından disiplinler arası bilim uygulamaları güncellenen eğitim ... -
FeTeMM UYGULAMALARININ KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ ÜNİTESİNDE BAŞARI VE FeTeMM’E YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ
Ozan, Ferhat; Uluçınar Sağır, Şafak (Atatürk Üniversitesi, 2020)FeTeMM ( fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi son yıllarda fen eğitimi alanında öne çıkan bir yaklaşım olup 2018 yılında revize edilen Fen Bilimleri Eğitim Programına da entegre edilmiştir. Bu çalışmanın amacı ... -
Investigation of the Relationship Between the Attitudes of Classroom Teachers towards the Teaching Profession and their Technological Pedagogical Content Knowledge
Saykal, Ahmet; Uluçınar Sağır, Şafak (Dicle Üniversitesi, 2021)In this study, it is aimed to examine the relationship between classroom teachers' attitudes towards teaching profession and technological pedagogical content knowledge. The relational survey method, one of the quantitative ... -
İlkokul 3.sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenme yaklaşımının etkililiği
Topal, Merve (Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada ilkokul üçüncü sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenmenin etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırma sürecinde "Otantik öğrenme yaklaşımının ilkokul fen bilimleri dersi Canlılar ... -
Kitap İncelemesi "Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Knowledge for Teaching Science"
Ermiş, Murat; Sayın, Volkan; Uluçınar Sağır, Şafak (Maarif Mektepleri, 2023)İçinde yaşadığımız yüzyıl itibariyle toplumun ihtiyaçları ve teknolojideki gelişmeler eğitime de yansımış ve eğitimin uygulayıcısı olan öğretmenlerin sorumlulukları bir kat daha artmıştır. Öğretmenlerin edinmesi gereken ... -
Okul dışı öğrenme etkinlikleri destekli biyomimikri uygulamaları
Dündar, Özlem (Amasya Üniversitesi, 2024)Bu araştırmada, okul dışı öğrenme etkinlikleri destekli biyomimikri uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısına, çevresel farkındalıklarına, çevreye yönelik tutumlarına, çevreye yönelik sorumlu davranışlarına, öğrenci ... -
Ortaokulda fen bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkililiği
Erdoğan, Hanne (Amasya Üniversitesi, 2023)Fen öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımlar öğrenci merkezli bir anlayış benimseyerek daha kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi destekler. Fen öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımlardan biri de bağlam temelli öğrenmedir. Bağlam ... -
Öğretmen Adaylarının Bazı Astronomi Konularındaki Kavrama Düzeylerinin İncelenmesi
Uluçınar Sağır, Şafak; Değirmenci, Salih; Dolunay, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2024)Öğretmen adaylarının Dünya ile ilgili astronomi konularını kavrama düzeylerinin belirlenmesi bu araştırmanın amacıdır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu fen bilgisi, okul öncesi ve sınıf ...