• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FEN ALANI ÖĞRETMENLERİN ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Uluçınar Sağır, Şafak
Açıkgöz, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Fen öğretim programlarında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Bu yaklaşımın sınıflarda etkili bir şekilde uygulanabilmesi fen okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Bu araştırmanın amacı fen alanı (fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji) öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımına yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılında Yozgat ilinde ortaokul ve liselerde görev yapan fen branşından 185 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Öğretmen Tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin tutumlarının orta düzeyin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen tutumlarında cinsiyet, branş, mesleki deneyim, lisans/lisansüstü eğitim durumu, ders kitabı dışında kaynak kullanımına göre anlamlı farklılık bulunmazken mesleki gelişim kursuna katılmalarına, fen laboratuvarı kullanım sıklığına ve araştırma sorgulamaya dayalı öğretimi uygulama sıklığına göre anlamlı fark bulunmuştur. Fen öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime yönelik tutumlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Cilt

8

Sayı

16

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4801

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: