• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM HAKKINDA ÖĞRETMEN TUTUMLARI ÖLÇEK UYARLAMA ÇALIŞMASI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Açıkgöz, Dilek
Uluçınar Sağır, Şafak
Ozan, Ferhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı öğrencilere bilimsel düşünme becerileri kazandırılmasında, problem çözen sorgulayan bireyler olarak yetiştirilmesinde etkili bir yaklaşımdır. Öğretim programlarındaki değişikliklerle ülkemizde fen öğretiminde benimsenen yaklaşım araştırma sorgulamaya dayalı öğretimdir. Sınıflarda bu yaklaşımı uygulayacak olan fen öğretmenlerinin bu yaklaşımı benimsemeleri ve yaklaşıma yönelik tutumları uygulamaların etkisinde oldukça önemlidir. Literatür incelendiğinde araştırma sorgulama yaklaşımına yönelik öğretmen tutumlarının çok fazla çalışılmadığı ve Türkçe bir ölçek bulunmadığı tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Dibiase ve Mcdonald (2015) tarafından geliştirilen "Araştırma Sorgulamaya Yönelik Öğretmen Anketi"ni Türkçe'ye uyarlamaktır. Bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreni Adıyaman ve Tokat illerinde görev yapan fen (fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji ) öğretmenleri, örneklem 300 öğretmendir. Anket öncelikle araştırma ekibi tarafından Türkçe’ye çevrilmiş, daha sonra Türkçe olan form ile orijinalinin tutarlılığı, fen alan eğitimi ve yabancı dil eğitimi alanlarında ikişer uzman tarafından kontrol edilmiş ve öneriler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Türkçe'ye çevrilen ankette yer alan maddeler bir dil uzmanı tarafından tekrar İngilizceye çevrilmiştir.  Uyum kontrolü için fen eğitimi, yabancı dil ve alan eğitimi olmak üzere 3 uzman grubundan yazılı görüşler alınmış ve anketin hem Türkçesi hem de İngilizcesi ikişer hafta aralıklarla her iki dile hakim olan 12 fen eğitimcisine uygulanmıştır. Demografik özellikler bölümü dışında 51 maddeden oluşan anket formuna son hali verilerek örneklemi oluşturan fen öğretmenlerine uygulanmıştır. Orijinal ölçekte "Araştırma Sorgulamaya Yönelik Görüşler", "Fen Öğretiminin Önemi" ve "Araştırma Sorgulamaya Yönelik Endişeler" boyutları yer almaktadır. Her boyut kendi içerisinde farklı ölçekler olarak değerlendirilmiş ve güvenirlikler sırasıyla 0,801; 0,776 ve 0,816 toplam güvenirlik Cronbach Alpha 0,81 bulunmuştur. Uyarlama çalışmasında doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizleri ile geçerlik çalışmaları yapılarak Türkçe fen eğitimi literatürüne güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı kazandırılmaya çalışılacaktır.

Cilt

2018

Sayı

11

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4982

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: