• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen Alanı Öğretmenlerin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Açıkgöz, Dilek
Uluçınar Sağır, Şafak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Fen bilimleri öğretim programlarında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma-sorgulama yoluyla öğretim, öğrencilere bilimsel düşünme becerileri kazandırmada ve problem çözmede sorgulayıcı bireyler yetiştirmede etkili bir yaklaşımdır. Bu çalışmanın amacı fen alanı öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime yönelik farkındalıklarını belirlemektir. Çalışma grubu, 2018-2019 öğretim yılında Yozgat il ve ilçelerinde görev yapan fen alanı öğretmenlerinden fen, fizik, biyoloji oluşmaktadır. Bu araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, öğretmenlerin araştırma-sorgulama yoluyla öğretim konusunda farkındalıklarını belirlemek amacıyla hazırlanan 11 maddelik görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşme verileri betimsel analiz, tablolar ve grafikler ile verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunlukla araştırma sorusu vererek ve deneysel bir ortam oluşturarak araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımını uygulamaya çalıştıkları; eksik donanım, sınırlı süre, kalabalık sınıflar gibi faktörler uygulamaları zorlaştırdığı; öğrencilerin verilen görevleri kısmen yerine getirebildikleri bulunmuştur
 
Inquiry based teaching approach has been adopted in science curriculum. Inquiry-based teaching is an effective approach in providing students with scientific thinking skills and raising inquiring individuals in problem solving. The aim of this study is to determine the awareness of science teachers towards teaching based on inquiry. The study group consisted of science teachers science, physics, biology working in Yozgat provinces and districts in 2018-2019 academic year. In this research, case study design was used. The research data were collected by using the 11-item interview form which was prepared to determine the awareness of teachers about the inquiry-based teaching. Interview data were given through descriptive analysis and tables and charts. As a result of the research, teachers are trying to apply inquiry based teaching approach by giving more research questions and creating an experimental environment; factors such as incomplete hardware, limited time, crowded classes make applications difficult; It was found that students could partially fulfill the assigned tasks
 

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5587

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: