Yazar "Çoban, Asım" için listeleme
-
2006 ve 2018 sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programlarının analizi ve akademisyen görüşleri
Şahin, Esengül (Amasya Üniversitesi, 2020)Çalışmada, 2018 yılında yürürlüğe konulan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı, 2006 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı ile birlikte analiz edilerek değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın ilk ... -
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı Öğrenme Alanlarında Yer Alan Coğrafya Konularının Öğretilmesinde Karşılaşılan Sorunlar Hakkında Öğretmen Görüşleri
Ceylan, Mükremin; Çoban, Asım (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2021)Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda okutulan derslerden bir tanesi de sosyal bilgiler dersidir.4. sınıf sosyal bilgiler dersi programı 7 farklı öğrenme alanından oluşmakta bu öğrenme alanları; Herkesin Bir Kimliği ... -
Birleştirilmiş Sınıflarda Oyunla Coğrafya Öğretimi Hakkında Öğretmen Görüşleri
Sarıoğlu, Caner; Çoban, Asım (Amasya Üniversitesi, 2021)Yapılan araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıflarda çalışan öğretmenlerin Sosyal Bilgiler derslerinde Coğrafya öğretiminde eğitsel oyun kullanım durumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Birleştirilmiş Sınıfta Eğitimi Konu Alan Araştırmaların İçerik Analizi
Yılmaz, Muhammet; Yüksel, Reyhan; Çoban, Asım (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2024)Birleştirilmiş sınıf ile öğretim Türkiye'de olduğu gibi yurt dışında da yaygın olarak uygulanmaktadır. Eğitimin her bireyin hakkı olduğu ve Türkiye'de zorunlu eğitim yapıldığından birleştirilmiş sınıflı uygulamalar daha ... -
Developing an achievement test for the unit of life ın our country: Validity-reliability study and investigation of student achievement
Dağ, Mehmet; Çoban, Asım (Abdulkadir UZUNÖZ, 2024)Achievement tests, which are one of the measurement and evaluation tools that determine the level of achievements, have an important place in education systems. The preparation and use of achievement tests is an issue that ... -
Evde Eğitimin Hukuku, Tarihçesi ve Ev Okulları
Çoban, Asım; Kavuk, Serhat (2021)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ve Dünya’da Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili olarak yapılan lisansüstü tezlerin, makalelerin, dergilerin incelenerek, Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi alanı hakkında genel ... -
Examination of Life in Our Home Unit Achievement Test Development and Investigation of Student Achievement in Earthquake Zone
Dağ, Mehmet; Çoban, Asım (Aydın KARAPINAR, 2025)How the achievement tests used to determine the achievement status of the gains are developed is an issue that needs to be considered. This study aims to develop a valid and reliable achievement test within the framework ... -
İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında 10 kök değer bağlamında değerler eğitiminin incelenmesi
Özel, Nadir (Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Hayat Bilgisi (ilkokul 1., 2. ve 3. Sınıf) ve Sosyal Bilgiler (4. sınıf) ders kitaplarında yer alan metinlerin, görsellerin/resimlerin ve etkinliklerin değerler yönüyle ... -
İlkokulda değerler eğitimi uygulamalarının öğrenme çıktılarına etkililiğinin meta-analitik değerlendirilmesi
Bozkurt, İsmail Hakkı (Amasya Üniversitesi, 2023)Değerler eğitimi; bireyin ahlaklı ve karakterli bir yapıya kavuşmasını, hayatını anlamlaştırmasını ve dürüst, hoşgörülü, sorumluluk sahibi, sosyal bir varlık olmasını sağlayan unsurlar bütünüdür. Değerler eğitiminin en ... -
Maki Türlerinin Küre Dağlarında Erişebildikleri Maksimum Yükseltiler
Aydınözü, Duran; Çoban, Asım (2022)Makro iklimlerin yanında mikro ölçekte iklim çeşitliliğine sahip olan Anadolu coğrafyasında tesir sahası en geniş olan iklim tereddütsüz Akdeniz iklimidir. Subtropikal iklimler kategorisinde yer alan Akdeniz ikliminin gerek ... -
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Özgürlük Algıları
Temir, Mehmet; Çoban, Asım (Bidge Yayınları, 2023)1920lerin Yahudi karşıtlığı Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşayan Yahudi Amerikalıların eşit vatandaşlar olarak statülerini etkilemiştir. Bu makale, artan Yahudi karşıtlığının oluşturduğu gerginlik döneminde basılan Anzia ... -
Ortaokul öğrencilerinin temel coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Amasya ili örneği)
Boz, Emre (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında geçen bazı temel kavramları (iklim, karasal iklim, akdeniz iklimi, karadeniz iklimi, muson iklimi, çöl iklimi, ... -
Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)
Karaca, Selami (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Pandemi Döneminde 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Coğrafya Konularının Öğretilmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmen Görüşleri
Macit, Şuheda Nur; Çoban, Asım (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2021)Öz Pandemi sürecinde dünya çapında etkilenen çeşitli alanlar bulunmaktadır. Eğitim sistemleri de bu etkilenen alanlar arasında yer almaktadır. Araştırmanın amacı, pandemi döneminde 4.sınıf sosyal bilgiler dersinde coğrafya ... -
Social Studies Teacher Candidates' Awareness About Middle East Geography
Çoban, Asım; Şahin, Esengül (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2018)One of the earliest known settlements in human history is the Middle East where humanity is born. American Admiral Alfred Thayer Mahan was the first to define this geography in 1902, which was the beginning of history, ... -
Sosyal bilgiler ders müfredatındaki sosyal bilimler kavramlarının analizi
Tamusta, Pakize (Amasya Üniversitesi, 2023)Kavramlar günümüzde git gide çoğalan ve bilgilerin öğrenilmesinde kullanılan yapı taşlarıdır. Bu açıdan bakıldığında Sosyal Bilimler içeriğinde birçok disiplinle birlikte birçok kavram da barındırmaktadır. Somut kavramlar ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde tarih ve coğrafya konularının proje tabanlı öğretimine yönelik öğretmen tutumları Amasya ili örneği
Kavuk, Serhat (Amasya Üniversitesi, 2022)Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan yapılandırmacılık temelli ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı 2005'te yürürlüğe girmiştir. Yapılandırmacılık temelli bu programla birlikte proje tabanlı öğrenme ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının doğal afetlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Amasya üniversitesi örneği
Zengin, Samet (Amasya Üniversitesi, 2021)Doğal afetler dünyamızın ve ülkemizin vazgeçilmez gerçeklerinden olup, önemli ölçüde tehlike riski barındıran bu doğal olaylar hayatın her anında karşılaşılabilecek, can ve mal kaybına yol açabilecek süreçler şeklinde ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Uygulamalı Eğitimde Karşılaştıkları Güçlükler
Zengin, Samet; Çoban, Asım (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2020)Eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğrencilerinin son sınıfta öğrendiklerini pratiğe döktükleri ve yaparak yaşayarak öğrenme imkanı buldukları uygulamalı eğitimin, son sınıf öğretmen adaylarına tecrübe ve onları gelecekteki ... -
SULUOVA VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS’ CONTRIBUTIONS TO SULUOVA URBAN ECONOMY
Çoban, Asım; Çoban, Mustafa Necati (Tokat Gaziosmanpasa University, 2020)Universities are considered as important institutions that contribute to the accumulation of humancapitalandthusenablethemtocompetewithothercountries.However, universities provide economic advantages to the region sorcities ...