• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evde Eğitimin Hukuku, Tarihçesi ve Ev Okulları

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Çoban, Asım
Kavuk, Serhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ve Dünya’da Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili olarak yapılan lisansüstü tezlerin, makalelerin, dergilerin incelenerek, Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi alanı hakkında genel yönelimleri belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalara Evde Eğitim ve Ev Okulları anahtar kelimeleri kullanılarak Dergi park, Google Akademik ve YÖK Ulusal Tez merkezinden ulaşılmıştır. Bu kapsamda Evde eğitim ve Ev Okulu alanında yapılmış 3 lisansüstü tez, 13 makale olmak üzere 16 çalışma ile birinin içeriğinde sadece ilgili yönergenin yer aldığı 9 bilimsel dergiye ulaşılmıştır. Bu şekilde tespit edilen lisansüstü tez, makale, dergi ve yönerge den oluşan toplamda 25 kaynak betimsel içerik analizi yapılarak çalışma türü, yayın yeri, yazar sayısı, yayın yılı, araştırma yöntemi, anahtar kelime konusu, araştırma deseni, araştırma örneklemi, araştırma yapılan kıtalar ve ülkeler, veri toplama araçları, çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, 2019 yılında yapılan çalışmaların daha fazla olduğu, en fazla makalenin Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları dergisinde yayınlandığı, makalelerin çoğunlukla tek veya iki yazarlı olduğu, çalışmalarda en fazla nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda; “Evde Eğitim” konulu çalışmaların daha çok yapıldığı ve çalışmaların Avrupa Kıtasında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Mevcut analizlerden yola çıkılarak ortaya çıkarılan Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili yönelimin araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Cilt

17

Sayı

38

Bağlantı

https://doi.org/10.26466/opus.819544
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/517176
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3209

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: