• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler eğitiminde tarih ve coğrafya konularının proje tabanlı öğretimine yönelik öğretmen tutumları Amasya ili örneği

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kavuk, Serhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan yapılandırmacılık temelli ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı 2005'te yürürlüğe girmiştir. Yapılandırmacılık temelli bu programla birlikte proje tabanlı öğrenme modeli de kullanılmaya başlanmıştır. Bu araştırmanın amacı ortaokul (5, 6, 7, ve 8.) sınıflar düzeyinde sosyal bilgiler dersinde tarih ve coğrafya konularının öğretilmesinde çağdaş bir öğrenme yaklaşımı olarak kullanılan proje tabanlı öğrenme modelinin yeterliliğiyle ilgili öğretmen görüş ve tutumlarını, demografik değişkenlerine göre var olduğu biçimiyle tespit etmek, öğretmen görüş ve tutumları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma nicel yöntemle hazırlanmış tarama modeliyle hazırlanmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak daha önce hazırlanmış, yüksek lisans tez çalışmalarında uygulanmış, geçerliliği ve güvenirliği alınmış 20 sorudan oluşan "Proje Çalışmasına İlişkin Öğretmen Tutum Ölçeği" ve 30 sorudan oluşan "Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Anket Formu" likert tipi ölçekler; çalışmanın formatına uygun olarak Amasya ili merkez ve ilçelerdeki okullarda görev yapan 5-6-7- ve 8. sınıf sosyal bilgiler dersine giren 172 sosyal bilgiler öğretmeninden gönüllü olarak katılım gösteren 117 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan anket ve tutum ölçeği SPSS 26.00 programına girilmiş ve cinsiyet, yaş, meslekteki yıl, mezun olunan alan vb. değişkenlerine göre öğretmen tutumları analiz edilerek anlamlı bir farklılık olup olmadığı ile t testi, anova, one-way, kruskal wallis testi kullanılarak ölçülmüş ve anket kısmında ise madde görüşleri alınarak uygulama kısmı tamamlanmıştır.
 
The constructivism based primary school social studies curriculum prepared by the Ministry of National Education entered into force in 2005. With this constructivism based program, the project-based learning model has also been used. The aim of this research is to determine the opinions and attitudes of teachers about the adequacy of the project-based learning model, which is used as a contemporary learning approach in teaching history and geography subjects in social studies classes at secondary school (5, 6, 7, and 8th) grades, as it exists according to demographic variables and to reveal whether there is a significant difference between teachers' views and attitudes. For this purpose, the research is a screening model prepared with a quantitative method. In accordance with the purpose of the study, the "Teacher Attitude Scale towards Project Work" consisting of 20 questions and the "Student Questionnaire Form Regarding Project-Based Learning Approach" consisting of 30 questions, which were applied in master's thesis studies and whose validity and reliability were obtained, likert type scales were used in accordance with the format of the study. It was applied to 117 social studies teachers who participated from 172 social studies teachers who attended 5-6-7- and 8th grade social studies classes working in schools in the city center of Amasya Province. Questionnaire and view SPSS 26.00 was entered and education, age, year of education, graduate area, etc. Kruskal wallis tests have been trained and the item store application part has been completed.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUa_SGns_OIwBA0a93hv5cJO8-WTPxoO4YvS5kslfizGk
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3661

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: