• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında 10 kök değer bağlamında değerler eğitiminin incelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Özel, Nadir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Hayat Bilgisi (ilkokul 1., 2. ve 3. Sınıf) ve Sosyal Bilgiler (4. sınıf) ders kitaplarında yer alan metinlerin, görsellerin/resimlerin ve etkinliklerin değerler yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yönteminden durum çalışması ile yapılmış ve araştırmaya ait veriler incelene dört adet ders kitabı aracılığıyla toplanmıştır. Veriler çözümlenirken içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Buna göre, Türk Millî Eğitimi'nin değerlere yaptığı tanımlar esas alınarak kök değerler incelenmiştir. İncelenen ders kitaplarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen 10 kök değerin ders kitaplarında yer alma şekli incelenmiştir. Metinlerde, görsellerde/resimlerde ve etkinliklerde yer alan değer görsel veya ifadeleri belirlenmiştir. Elde edilen bu veriler kodlanıp sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda, en çok yer alan değerin "Sorumluluk ve özdenetim" ve en az yer alan değerin ise "dürüstlük, adalet ve sabır" olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, değerler, ders kitapları içinde sınıf düzeyi ve öğrenme alanı kapsamında eşit şekilde yer verilebilir.
 
This research aims to study the texts, images/pictures and activities in the Life Sciences (for 1st, 2nd and 3rd Grades) and Social Studies (for 4th grade) lessons' textbooks used in the 2021-2022 academic year in terms of values education. The research was conducted via case study technique with the qualitative research method and the data of the research were collected through four textbooks. Content analysis method was used while analysing the data. Accordingly, main values were examined based on the values definitions made by Turkish National Education. The 10 main values aimed to be acquired by the students in the studied textbooks were examined in this research. Visuals or expressions in texts, images/pictures and activities of the values have been determined. The obtained data were coded and categorized. As a result of the research, it was seen that the most repeated values were "Responsibility and self-control" and the least repeated values were "honesty, justice and patience". The results also show that values can be included in the textbooks equally within the scope of class level and learning area.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUY_BaqsrDqAk0nSO1whNKtWhcPkuATTYpwoPd59Td3gR
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3660

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: