Bölüm "Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı" için listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-20
-
2010 yılı ve sonrasında doğa ve çevre eğitimi alanında Türkiye'de yapılmış tezlerin nitel ve nicel açıdan incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Dünya nüfusunun hızla artması, insanların yeni yaşam alanları bulma çabası, bununla birlikte sanayileşmenin gelişmesi ve teknoloji kullanımının gerekliliği doğaya yapılan tahribatı artırmıştır. Bu tahribat küresel boyutlara ... -
Bağlam temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta- analiz çalışması
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı 2011-2022 yılları arasında yapılan bağlam temelli öğrenme araştırmalarının, geleneksel yaklaşıma kıyasla akademik başarıya olan genel etki büyüklüğünü meta-analiz yöntemiyle belirlemektir. Aynı zamanda ... -
Beceri temelli problem kurma öğretiminin etkililiği
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, problem kurma öğretiminin sınıf öğretmen adaylarının dördüncü sınıf ölçme öğrenme alanına ilişkin beceri temelli problem kurma durumlarına etkisini incelemektir. 2021-2022 akademik yılı güz döneminde ... -
Birleştirilmiş sınıflarda çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları: Bir durum çalışması
(Amasya Üniversitesi, 2023)Felsefe asırlar önce ortaya çıkmış, günümüzdeki bilim alanlarının çıkış noktası olan; dil, yönetim, eğitim gibi insan hayatını ilgilendiren bütün alanlara yerleşmiş ve sürekli olarak bu alanlarla ve bilimle etkileşimi devam ... -
Çocuklara Arkadaş dergisindeki hikâyelerin değerler boyutuyla analizi ve 4. sınıf öğrencilerinin algıları
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, 19. yüzyılda 1881-1882 yılları arasında on iki sayı olarak yayınlanmış olan Çocuklara Arkadaş dergisindeki hikâyelerin değerler boyutuyla analiz edilip ilkokul çocuklarının değer algılarını ortaya ... -
Destek eğitim odalarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar ve üstün yeteneklilere yönelik bilgi ve algı düzeyleri
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, destek eğitim odasında üstün yetenekli tanısı olan öğrenciler ile destek eğitim odalarında eğitim veren ve vermekte olan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı zorlukları tespit etmek ve üstün yetenekli ... -
Eğitimde dünden bugüne meydana gelen değişimlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eğitimde dünden bugüne meydana gelen değişimlere ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi çerçevesinde olgubilim (fenomenoloji) deseni ... -
Farklılaştırılmış öğretim araştırmalarının eğilimi: Bibliyometrik ve içerik analizi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Farklılaştırılmış öğretim, bireysel farklılıkları önemseyen bir anlayışla öğretim programının içerik, süreç, öğrenme ortamı ve ürünlerde yapılan değişiklikler ve düzenlemeleri ifade eden köklü ve etkili bir yaklaşımdır. ... -
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın çocuk şiirlerinin çocuğa görelik ilkeleri bakımından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın çocuk şiirlerinin çocuğa görelik ilkeleri bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Veriler doküman incelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. ... -
İlkokul 1. sınıf Türkçe ders kitabının görsel tasarım ögeleri açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)Eğitim- öğretim kurumlarında eğitimcilerin ders içeriklerini aktarmada, müfredatı uygulama konusunda destek aldığı araçlardan birisi de ders kitaplarıdır. Her ne kadar teknolojinin gelişmesiyle okullarda kullanılan ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe ders kitabındaki görsellerin analizi
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu araştırma ilkokul 2. Sınıf Türkçe dersinde kullanılan iki farklı yayınevine ait ders kitaplarının içinde yer alan metinlerin görsellerinin analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 2023-2024 eğitim öğretim yılında ... -
İlkokul 3.sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenme yaklaşımının etkililiği
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada ilkokul üçüncü sınıf fen bilimleri dersinde otantik öğrenmenin etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırma sürecinde "Otantik öğrenme yaklaşımının ilkokul fen bilimleri dersi Canlılar ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersinde yaptıkları resimlerin yaratıcılıkla ilişkisinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2023)Bir toplumun veya milletin gelecekte de var olabilmesi çocukların sağlıklı, bilgili ve yaratıcı bireyler olarak yetiştirilmesine bağlıdır. Dolayısıyla çocuk eğitimi üzerine önem veren ve bu bağlamda çaba harcayan toplumlar ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin vatanseverlik değeri algılarının kitap okuma etkinlikleri sonucunda değişiminin incelenmesi (Erzurum ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin vatanseverlik değeri algılarının kitap okuma etkinlikleri sonucunda değişimi incelemiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. ... -
İlkokul dördüncü sınıfta otantik öğrenme yaklaşımı ile sosyal bilgiler öğretimi: Bir eylem araştırması
(Amasya Üniversitesi, 2023)21. yüzyılda teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, bilgiye ulaşmak oldukça kolaylaşmıştır. Günümüzde bireylerden, bilgiyi ezberleyen olmaktan ziyade, araştırma, sorgulama, üst düzey düşünme becerilerine sahip olma, ... -
İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında 10 kök değer bağlamında değerler eğitiminin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Hayat Bilgisi (ilkokul 1., 2. ve 3. Sınıf) ve Sosyal Bilgiler (4. sınıf) ders kitaplarında yer alan metinlerin, görsellerin/resimlerin ve etkinliklerin değerler yönüyle ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik halk eğitimi merkezlerinde düzenlenen kursların değerlendirilmesi
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerine yönelik halk eğitimi merkezlerinde düzenlenen kurslar hakkında öğretmen, veli ve kurs eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Temel nitel araştırma deseni ile yürütülen ... -
İlkokul öğrencilerinin okuma anlama stratejilerini yaratıcı etkinliklerle geliştirmeye yönelik eylem araştırması
(Amasya Üniversitesi, 2024)Bu araştırmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma anlama stratejilerinin yaratıcı etkinliklerle gelişimini sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan eylem araştırması temelinde ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını algılama düzeyleri
(Amasya Üniversitesi, 2022)Öğretmenliğin en önemli boyutlarından biri de sınıf yönetimidir. Bir öğretmenin sınıf yönetimi becerisi öğretim hedeflerine ulaşmada en önemli basamaklardan biridir. Öğretmenin sınıfı yönetme tarzı, duruşu, iletişimi sınıf ... -
İlkokul öğretmenlerinin iş ahlakı ve sorumluluk bilincine yönelik bakış açıları
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin iş ahlakı ve sorumluluk bilincine yönelik bakış açılarını derinlemesine incelenmektir. Sınıf öğretmenlerinin bakış açılarıyla iş ahlakı ve sorumluluk bilincini tanımlamak, iş ...