İlkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını algılama düzeyleri
Özet
Öğretmenliğin en önemli boyutlarından biri de sınıf yönetimidir. Bir öğretmenin sınıf yönetimi becerisi öğretim hedeflerine ulaşmada en önemli basamaklardan biridir. Öğretmenin sınıfı yönetme tarzı, duruşu, iletişimi sınıf iklimini etkileyen belli başlı unsurlardır. Öğretmene bu konuda yardımcı olabilecek, destekleyecek sınıf yönetimi ögelerinin başında sınıf kuralları gelmektedir. Öğretmenin sınıf kuralları oluşturması, takip etmesi ve kuralları öğrencilere benimsetmesi etkili bir öğretimin gerçekleşmesini sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını nasıl algıladıklarını belirlemeye çalışmak, ilkokul öğrencilerinin sınıf kuralları hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak, öğretmenlerimizin sınıf kuralları hakkındaki bilgilerini genişletmek ve öğretmen olmak isteyen aday öğretmenlerimize sınıf kuralları ile ilgili ışık tutmaktır. Araştırma karma yöntem araştırma desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılarak yürütülmüştür. İlkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını algılama düzeylerini belirlemek amacıyla Kahramanmaraş ilinde, 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 359 ilkokul öğrencisine araştırmacı tarafından hazırlanan ve 12 sorudan oluşan sınıf kurallarını algılama düzeyi anketi uygulanmıştır. Aynı zamanda ankete katılan 30 öğrenci ile uzman görüşü alınarak hazırlanan ve 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken karma yöntem örnekleme çeşitlerinden sıralı karma yöntemi örneklemi kullanılarak örneklem belirlenmiştir. Görüşmeye katılan öğrenciler seçilirken amaca uygun olarak öğrenciler seçilmiştir. İlkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını algılama düzeyleri ve cinsiyet değişkenine anlamlı fark olup olmadığı SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler ise NVIVO paket programı ile çözümlenmiştir. İlkokul öğrencilerinin sınıf kurallarını algılama düzeylerinin yüksek olduğu, öğrencilerin kuralları algılama düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşme sonucunda öğrencilerin sınıf kuralları belirlenirken kendi görüşlerinin alınmasını, kurallara dair kararlar alınırken birlikte ve demokratik bir yöntem kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin kurallara aykırı davranılması durumunda öğretmenlerinden hoşgörülü ve sabırlı olmayı beklediklerini, ceza yönteminin kullanılmaması gerektiğini düşündükleri görülmüştür. Öğrencilerin uymakta en çok zorlandığı kuralın izin almadan konuşmak kuralı olduğu anlaşılmıştır. One of the most important dimensions of teaching is classroom management. It is one of the important steps for a teacher to reach people who will have skills in classroom management. The teacher's classroom style, classroom climate, room type are major. This aid support to the teacher will support the basic education of classroom training. The teacher's creating a classroom, following and adopting the education is the education of an education. It aims to achieve the educational goals related to education for this goal, and to aim education in education and training schools. The research has an explanatory sequential pattern from the mixed research designs. A comprehensive survey of 359 4th grade students studying in Kahramanmaraş in general from primary school education and education in the classroom consisting of 12 questions is included in the survey. It was carried out with a structured interview form of planning and 7 meetings about 30 people who participated in the same survey. While the sample of the research was selected, sampling non-ordered samples from mixed samples. It is to be targeted in accordance with the purpose while being selected for the interview. It is not possible to understand how primary school education can be trained and designed. It has been analyzed with the SPSS package program. The qualitative program obtained from the interviews was analyzed with the NVIVO package. Primary school cannot be thought of as educational, it is not possible to talk about things that are aimed without thinking at a high level. When designing for the planning that is brought together with students, planning their own planning is done together and a grouping when taken from the students. It has been observed that students expect their teachers to be tolerant and patient in case of violating the rules, and they think that the punishment method should not be used. It was understood that the rule that the students had the most difficulty in obeying was the rule of speaking without permission.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUbKMtV45kgM39mPWsKd-etrG3MbKJ5yTWgKYcNSCdZrGhttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3558
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [318]