Yazar "Çakır, Recep" için listeleme
-
“Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri” ve “Eğitim Teknolojileri” Alanlarında Yazılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Araştırma Eğilimleri: 2013-2018 Döneminin Bir Görüntüsü
Töngel, Emel; Aydın, Arif; Kara, Mehmet; Çakır, Recep (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de 2013 ve 2018 yılları arasında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında yazılmış olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik ve yöntem açısından genel eğilimlerinin belirlenmesidir. ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde dijital öykü kullanımının dijital okuryazarlık, 21. YY becerileri, akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
Kaptan, Erdem (Amasya Üniversitesi, 2022)Son yıllarda çeşitli disiplin alanlarında dijital öykü anlatımı etkinliklerinin kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada altıncı sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde dijital öykü anlatımının öğrencilerin dijital ... -
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ DOYUM VE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ
Korkmaz, Özgen; Kovancı, Öznur; Çakır, Recep; Uğur Erdoğmuş, Feray (Akademisyenler Birliği Derneği, 2019)Bu araştırmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ve tükenmişlik düzeylerinin nasıl olduğunu, cinsiyet, kıdem açısından değişiklik gösterip göstermediğini incelemek, aralarındaki ilişkiyi ... -
BT Öğretmenlerinin Derslerinde Gerçekleştirdiği Etkinlikler, Bu Etkinliklerin Öğretim Programına Uygunluğu ve Gerekçeleri
Korkmaz, Özgen; Bilir, Kemal; Çakır, Recep (Mersin University, 2018)Bu araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin derslerinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin neler olduğunu ve bu etkinliklerin programa uygunluğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ... -
Çevrimiçi Eğitmenlerin Çevrimiçi Öğretime Karşı Algı ve Uygulamaları Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
Bektaş, Sumeyye; Çakır, Recep (Aydın KARAPINAR, 2021)Bu çalışmanın amacı; çevrimiçi öğrenme ortamlarında eğitmenlerin üstlendikleri rolleri ve buna ilişkin algılarını ortaya çıkarmak için kullanılacak olan “Çevrimiçi Eğitmenlerin Çevrimiçi Öğretime Karşı Algı ve Uygulamaları” ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğretmenlerin rolleri ve öğretim uygulamalarına yönelik algılarının ve tpab düzeylerinin incelenmesi
Bektaş, Sümeyye (Amasya Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı; Türkiye geneli K-12 düzeyinde görev alan öğretmenlerin çevrimiçi eğitmen rolleri ile çevrimiçi öğretim uygulamalarına yönelik algılarını ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerini ortaya ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında transaksiyonel uzaklık ve üç etkileşim türünde öz düzenlemenin incelenmesi
Baysal, Tuğba Aslan (Amasya Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamlarında ders alan öğrencilerin transaksiyonel uzaklık algıları ve üç etkileşim türünde öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ... -
Çoklu ortam kullanılarak yapılan öğrenme etkinliklerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretimine etkisi
İnal, Murat (Amasya Üniversitesi, 2022)Küreselleşen dünya bireylerin yabancı dil öğrenme ihtiyaçlarının artmasına sebep olmuştur. Dünya dilleri arasında yer alan Türkçe öğretiminde artan talebi karşılamak adına yeni yöntem ve materyallerin kullanılması gündeme ... -
Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi
Çoruk, Hasan (Amasya Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında ... -
Çoklu Ortam Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi
Çoruk, Hasan; Çakır, Recep (Türkbilmat Eğitim Hizmetleri, 2017)Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında ... -
Çoklu ortam materyallerinin okuma-yazma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma-yazma becerileri üzerinde etkisi
Şahin, Ferhat (Amasya Üniversitesi, 2018)Yapılan bu araştırmada çoklu ortam öğretim materyallerinin, geleneksel yöntemlere göre okuma yazma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma yazma becerilerine katkısı incelenmiştir. Öntest- sontest kontrol gruplu yarı deneysel ... -
The Effect of Code. Org Activities on Computational Thinking and Algorithm Development Skills
Oluk, Ali; Çakır, Recep (Ertuğrul USTA, 2021)With the sub-skills covered, there are many studies aimed at providing students with computational thinking skills that are known to be an important skill for today's students. In this study, it is aimed to investigate the ... -
The effect of educational virtual reality game on primary school students’ achievement and engagement in mathematics
Akman, Emrah; Çakır, Recep (Routledge, 2023)Recently, virtual reality seems to be deevloping rapidly. However, it can be said that virtual reality is in the early days of adoption for education. Studies show that using virtual reality in education can positively ... -
The Effect of the Mobile Application on Students’ Achievement, Readiness and Technology Acceptance
Aygül, Faruk; Çakır, Recep (Ertuğrul USTA, 2024)The purpose of this study is to develop a mobile learning application for teaching vocabulary learning in order to support English as a foreign language education and to test its effectiveness. In this study, carried out ... -
Eğitsel Dijital Oyunların İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Dil Becerilerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
İnal, Gizem; Çakır, Recep (Soner Mehmet ÖZDEMİR, 2024)Bu araştırma, Wordwall ve H5P ile oluşturulan eğitsel oyunların ikinci dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin dil becerilerine ve akademik başarılarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Ön test-son test kontrol gruplu ... -
Eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin kodlamaya dönük bilişsel çıktılarına etkisinin incelenmesi
Koca, Sevde (Amasya Üniversitesi, 2020)Birçok disiplinde olduğu gibi çağa ayak uydurabilmek için eğitim de teknolojik gelişmeleri takip etmektedir. Gelişen teknolojiyle birlikte eğitim-öğretim alanında yeni yaklaşımlar ve trendler ortaya çıkmıştır. 19.yy. ile ... -
EĞİTSEL ROBOT SETLERİ İLE FEN ve TEKNOLOJİ DERSİ BASİT MAKİNALAR KONUSUNUN ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN STEM BECERİ DÜZEYLERİNE VE DERSE DÖNÜK TUTUMLARINA ETKİS
Korkmaz, Özgen; Acar, Bahadır; Çakır, Recep; Uğur Erdoğmuş, Feray; Çakır, Esra (Tolga GÜYER, 2019)Bu araştırmanın amacı, eğitsel robot setlerinden Lego Mindstorms Ev3 tabanlı etkinliklerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve STEM beceri düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. ... -
ETKİLİ ÖĞRENME İÇİN POWERPOİNT SUNUMU YETERLİ MİDİR? DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE DÖNÜK DENEYSEL BİR ÇALIŞMA
Keklikçi, Yasin; Korkmaz, Özgen; Çakır, Recep (Tokat Gaziosmanpasa University, 2020)Son yıllarda anaokulundan yükseköğrenime kadar tüm öğretim kademelerinde powerpoint sunumlarından sıklıkla yararlanıldığını söylemek mümkündür. Ancak durağan resim ve metinlerin etkileşim olmaksızın tahtaya yansıtılmasının, ... -
Fen bilimleri dersinde teknoloji entegrasyon matrisi modelinin öğrencilerin teknoloji standartları, yansıtıcı düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi
Tenkoğlu, Hasan (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğurulması ünitesinde Teknoloji Entegrasyon Matrisi Modeli'ne (TEM) göre hazırlanan ders planlarının öğrencilerin teknoloji standartları ... -
FeTeMM Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Yansıtıcı Düşünme Becerileri ve Motivasyonlarına Etkisi
Çakır, Recep; Ozan, Cansu Ebren (Gazi Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) etkinliklerinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarılarına, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve ...