• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ETKİLİ ÖĞRENME İÇİN POWERPOİNT SUNUMU YETERLİ MİDİR? DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE DÖNÜK DENEYSEL BİR ÇALIŞMA

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Keklikçi, Yasin
Korkmaz, Özgen
Çakır, Recep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Son yıllarda anaokulundan yükseköğrenime kadar tüm öğretim kademelerinde powerpoint sunumlarından sıklıkla yararlanıldığını söylemek mümkündür. Ancak durağan resim ve metinlerin etkileşim olmaksızın tahtaya yansıtılmasının, öğrenme ortamlarına beklenen katkıyı sağlamayacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu öğretim materyallerinin çok sık ve yoğun kullanılmasının olumsuzluklara neden olduğuna ilişkin alan yazında pek çok kanıta rastlamak mümkündür. Bu araştırmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde PowerPoint sunumlarına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse dönük tutumları ve PowerPoint’in etkililiğine dair algılarına etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 7. sınıfta okuyan öğrencilerden 21’i kontrol ve 21’i deney grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, akademik başarı testi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği, Öğrencilerin PowerPoint Etkililiğine Dair Algıları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında deney grubunda öğretim PowerPoint kullanılarak gerçekleştirilirken, kontrol grubunda PowerPoint sunumlarına yer verilmemiştir. Araştırmada bağımsız örneklem ve eşli örneklem t testi kullanılarak yapılan analizlerde şu sonuçlara ulaşılmıştır: PowerPoint ile ders materyallerini anlama ve sınıf içi etkileşim yönünden PowerPoint’in etkililiğine dönük algılarında, akademik başarılarına ve tutumları açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, ancak PowerPoint ile ders materyallerinin sunumuna yönelik öğrenci algılarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Cilt

2020

Sayı

15

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4935

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: