• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çoklu Ortam Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Çoruk, Hasan
Çakır, Recep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında düşüncelerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 13 erkek ve 18 kız, kontrol grubunda da 12 erkek ve 19 kız olmak üzere 31’er öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veri toplama araçları olarak “Kesirler Konusu Başarı Testi”, “İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği”, “Bilgisayar Kaygı Ölçeği” ve “Öğrenci Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çoklu ortam uygulamalarının akademik başarıları artırmak açısından geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Matematik kaygısı testi verilerine göre hem çoklu ortam uygulamalarının hem de geleneksel yöntemlerin öğrencilerin matematik kaygılarını gidermede etkili olamadığı sonucuna ulaşılmış; kaygı, tutum, özyeterlik vb. konularda daha uzun süreli araştırmalar yapılması önerilmiştir. Deney grubuna uygulanan bilgisayar kaygısı testi verileri incelenmiş, araştırma öncesinde öğrencilerde var olan kaygıların anlamlı derecede azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan öğrenci görüşme formu sonuçlarına göre öğrencilerin; etkili konu anlatımı, konu tekrarı sağlaması, derse olan ilgiyi artırması ve eğlenceli ders çalışma ortamı sağlaması konularında çoklu ortamlardan yararlandıkları anlaşılmıştır. Çoklu ortamların diğer derslerde de; konu anlatımı, ders tekrarı ve eğitsel oyunlarla birlikte etkili şekilde kullanılması önerilmektedir.
 
This study aimed to investigate the effect of multimedia material covering 4th grade mathematics course fractions topic on students’ academic achievement levels, math anxiety, computer anxiety levels and thoughts on multimedia. A quasi-experimental design with pre-test - post-test and control group was conducted. The study was carried out with 31 students in each group: 13 male and 18 female students in the experimental group and 12 male and 19 female students in the control group. “Fractions Achievement Test”, “Mathematics Anxiety Scale”, “Computer Anxiety Scale”, and “Interview Form” were used as data collection tools. It was concluded that multimedia applications were more effective than traditional teaching methods in terms of improving academic achievement. According to the math anxiety data, neither multimedia applications nor traditional teaching methods were effective in relieving math anxiety of the students. The anxiety existing before the study was significantly reduced. The analysis of the interview forms indicated that multimedia applications helped students in some areas such as effective presentation, revising the subjects, increasing the interest in the course and providing a fun study environment. Multimedia applications were recommended to be used effectively in other courses as well in terms of lesson presentation, course revision and educational games.
 

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5148

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: