Browsing by Author "Korkmaz, Özgen"
Now showing items 1-19 of 19
-
Bilgisayarca düşünme becerilerinin ölçülmesinde alternatif bir yaklaşım: Performans tabanlı ölçüm
Çoban, Emre (Amasya Üniversitesi, 2021)Bilgisayarca düşünme becerileri, günümüz dünyası için ihtiyaç duyulan birey niteliklerinin bir parçası haline gelmektedir. İhtiyaç duyulan birey niteliklerinin belirlenmesi kadar, öğretilmesi ve ölçülmesi de tartışılan ... -
THE EFFECT OF COLLABORATIVE PROJECT ACTIVITIES ON SELF-EFFICACY AND ATTITUDES TOWARDS RESEARCH AND INQUIRY OF GIFTED STUDENTS
Korkmaz, Özgen; Kılıçkıran, Hacer (2021)The aim of this research is to determine the effect of collaborative project activities on gifted students' self-efficacy perceptions and their attitudes towards research inquiry. In the nature of research mixed pattern ... -
Eğitsel robot eğitiminin öğretmenlerin kabul, hizmet içi eğitime dönük tutum ve bt kullanımı öz-yeterliliklerine etkisi
Acar, Bahadır (Amasya Üniversitesi, 2021)Son yıllarda eğitsel robot uygulamalarına sıklıkla rastlanmaktadır. Bu eğilim doğrultusunda da eğitsel robot uygulamalarına dönük pek çok ürün ortaya konmuştur. Alan yazında eğitsel robot ürünlerinin eğitim süreçlerine ... -
EĞİTSEL ROBOT EĞİTİMİNİN ÖĞRETMENLERİN KABUL, HİZMETİÇİ EĞİTİME DÖNÜK TUTUM VE BT ÖZ-YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ
Korkmaz, Özgen; Acar, Bahadır (2022)Bu araştırmanın amacı, eğitsel robotlarla blok tabanlı kodlama kursu hizmet içi eğitimine katılan öğretmenlerin hizmet içi eğitime yönelik tutum düzeylerini, eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlilik düzeylerini ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlikleri
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey düşünme becerileri ölçen soru yazma öz-yeterliği çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma nicel kökenli tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini Türkiye’de ... -
GÖRSEL PROGRAMLAMA ORTAMLARINDA YAPILAN OYUN GELİŞTİRME ETKİNLİKLERİNİN ETKİLİLİĞİ
Özet: Bu ara?tırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin görsel programlama araçlarıyla yaptıkları oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya kar?ı olan tutumlarına, öz-yeterlilik algılarına etkisi ve öğrencilerin ... -
Mobil alıştırma uygulamasının uzaktan eğitimde öğrencilerin akademik başarılarına derse dönük tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine etkisi
Öztürk, Çilem Melis (Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersinde mobil alıştırma uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının düşünme ve problem çözme becerileri ile yordanması
Kaya, Mahmure (Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin dönem sonu başarı notlarından oluşan akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ortamda Ahlaki Değerlere Dönük Algıları Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Öğrencilerin teknoloji ile iç içe büyümeleri ve bununla beraber dijital dünyadaki varlıkları göz önüne alınarak, dijital ortamda ahlaki değer algılarını belirlemeye yönelik bir ölçeğin alanyazında olmadığı belirlenmiş ve ... -
ORTAOKULLARDA ERGENLİK ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN SİBER ZORBALIK DAVRANIŞLARI, SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIKLARI VE SOSYAL MEDYA BOZUKLUKLARI
Korkmaz, Özgen; Bolat, Durmuş (2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokulda öğrenim gören ergenlik çağındaki öğrencilerin siber zorbalık davranışlarını,sosyal medya bağımlılıklarını ve sosyal medya bozukluklarını tespit etmektir. Bu çalışma nicel araştırmayaklaşımlarından ... -
Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Dijital Bağımlılık ve Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri
Korkmaz, Özgen; Ünal, Serkan (2023)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri, dijital bağımlılık ve sanal ortam yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından betimlenmesidir. Araştırma betimsel tarama modeliyle ... -
Pandemi Dönemi Bağlamında Öğretmenlerin Teknolojik Formasyon Düzeyleri ve Canlı Ders Etkileşim Düzeyleri
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin hızlı bir değişim sürecine evrilen öğretim süreci karşısında Teknolojik Formasyon Düzeyleri ve Canlı Ders Etkileşim düzeylerini belirlemektir. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli kullanılarak ... -
PEDAGOGICAL CLASSIFICATION OF EDUCATIONAL ROBOTS IN PRE SCHOOL TEACHING
This study aims to create a rubric based on the pedagogical properties of educational robots for pre-school students and determine the compliance level with educational robot sets. In this sense, the study is considered a ... -
Proje tabanlı Arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve temel STEM beceri düzeyleri algılarına etkisi
Karaahmetoğlu, Kübra (Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada proje tabanlı arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve STEM beceri düzeyleri algılarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, iki farklı ... -
TRENDS IN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ACCORDING TO ARTICLES PUBLISHED IN THE LAST 20 YEARS IN INTERNATIONAL LITERATURE
Erdoğmuş, Cavit; Korkmaz, Özgen (2022)The aim of this research is to determine the trends in the field of educational technology by analyzing the bibliometric analysis of the articles about Educational Technology published in the Web of Science Core database ... -
TÜRKÇE DERSİNDE DİJİTAL HİKÂYE KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Bu araştırmanın amacı Türkçe dersinde dijital hikâye kullanımının öğrencilerin başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya’ da bir devlet okulunda öğrenim gören 60 ... -
Uluslararası literatürde son 20 yılda yapılan yayınlara göre eğitim teknolojilerindeki yönelimler
Erdoğmuş, Cavit (Amasya Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, 2000-2019 yılları arasında Web of Science Çekirdek veritabanında Eğitim/Eğitim Araştırmaları alanında yayınlanan Eğitim Teknolojisi üzerine hazırlanan makalelerin bibliyometrik analizini sunmak amacıyla ... -
Yaratıcı Drama Yöntemi Bileşenlerine Yönelik Sınıf Öğretmeni Görüşleri
Kurt, Murat; Yılmaz, Muhammet; Korkmaz, Özgen (2023)Yaratıcı dramanın temel bileşenleri lider, mekân, katılımcılar ve konu olarak ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi temel bileşenlerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi olarak ...