Yazar "Saltan, Fatih" için listeleme
-
Artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin fen bilimleri dersine dönük başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisi
Uysal, Hacer (Amasya Üniversitesi, 2024)Artırılmış gerçeklik, yaşadığımız dünyadaki gerçekliğin sanal ortamda görüntü, ses, grafik gibi verilerle değiştirilmesi ve bu gerçekliğin üç boyutlu olarak sunularak zenginleştirilmesidir. Artırılmış gerçekliğin eğitimde ... -
Bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin rol algıları, teknoloji koçluğu ve mesleki sorunları açısından incelenmesi
Aldemir, Fatma (Amasya Üniversitesi, 2024)Günümüzde, bilişim teknolojilerinin (BT) eğitimdeki önemi hızlı şekilde artmaktadır. Eğitimde teknolojinin varlığı ile bu konuda rehber olabilecek bireylere ihtiyaç duyulabilmektedir. Bu noktada görev sorumluluklarından ... -
A comparison of in-service and pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge self-confidence
Saltan, Fatih; Arslan, Kursat (TAYLOR & FRANCIS AS, 2017)This study aimed to investigate and compare in-service and pre-service teachers' self confidence on technological pedagogical content knowledge (TPACK) in relation to their teaching experience, expertise, technology usage, ... -
Dinleyici yanıt sisteminin öğrenciler üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Karaçaltı, Caner (Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Dinleyici Yanıt Sisteminin öğrencilerin öğretim teknolojilerine yönelik algılarına, DY Sistemine yönelik memnuniyet durumlarına, akademik başarılarına, sisteme yönelik görüşlerine etkisini incelemektedir. ... -
Investigation of Classroom Teachers' Technostress Levels in Terms of ICT Competence Perceptions and Various Variables
Saltan, Fatih; Bozbey, Çetin; Bozyokuş, Fatih; Koçak, Sefa; Özdemir, Muhammet (Ertuğrul USTA, 2024)Technostress refers to the negative psychological and physical effects of technology use (Brod, 1984; Shu, Tu, & Wang ,2011). The reasons for this include factors such as information overload and inability to cope with the ... -
İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerinin yaşam boyu öğrenme, özyeterlik düzeyleri ve hizmet içi eğitim gereksinimleri açısından incelenmesi: Muş/Bulanık örneği
Çam, Ertuğrul (Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Muş ili Bulanık ilçesinde görev yapan öğretmenlerin mesleki başarısında önemli olduğu düşünülen teknolojik pedagojik alan bilgisinin öz yeterlik, yaşam boyu öğrenme eğilimleri, hizmet içi eğitim ihtiyaçları ... -
Lise öğrencilerinin dijital oyunlarla elde ettikleri 21. yüzyıl becerileri ile oyun bağımlılığı arasındaki ilişki
Koçak, Talha (Amasya Üniversitesi, 2024)Teknolojik gelişmelerle beraber günümüzde dijital oyun kavramı ortaya çıkmış ve bireylerin dijital oyunlara yöneldiği görülmüştür. Günümüzde bireylere kazandırılmak istenen 21. yüzyıl becerilerinin dijital oyunlar aracılığıyla ... -
Lise Öğrencilerinin Dijital Oyunlarla Elde Ettikleri 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Algı Ölçeği
Koçak, Talha; Korkmaz, Ozgen; Saltan, Fatih (2024)Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin dijital oyunlarla elde ettikleri 21. yüzyıl becerilerine ilişkin algılarının ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmanın grubunu bir Anadolu lisesinde öğrenim ... -
Multimedya destekli probleme dayalı öğrenme yaklaşımının 8. sınıf öğrencilerinde akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi: Basınç konusu
Divarcı, Ömer Faruk (Amasya Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın genel amacı, "Multimedya Destekli Probleme Dayalı Öğrenme" yaklaşımının fen eğitiminde etkililiğinin incelenmesidir. Bu bağlamda "Multimedya Destekli PDÖ" yaklaşımının 8. sınıf "basınç" konusunun öğretiminde ... -
Online Case-based Learning Design for Facilitating Classroom Teachers' Development of Technological, Pedagogical, and Content Knowledge
Saltan, Fatih (ACAD PUBLISHER HOUSE RESEARCHER, 2017)The aim of this study is to investigate whether, and if so how, online case-based learning influence pre-service classroom teachers' self-confidence on technological pedagogical content knowledge (TPACK). To achieve the ... -
Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımının e-öğrenme stilleri ve öz kontrol-öz yönetim düzeyleri açısından incelenmesi
Akyüz, Fatmanur (Amasya Üniversitesi, 2024)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeylerini incelemek, öz- kontol öz-yönetim düzeyleri ile e-öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada nicel arastırma deseninden ... -
Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)düzeylerinin öğrenme stratejileri ve düşünme stilleriaçısından incelenmesi
Türkyılmaz, Tuğçe (Amasya Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyinin öğrenme stratejileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin demografik değişkenler açısından incelenerek ortaya koymaktır. ... -
Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ve harmanlanmış öğrenmeye karşı öğretmenlerin bakış açıları ve geleceğe yönelik vizyon
Aydın, Ayşe (Amasya Üniversitesi, 2023)Covid-19 salgını sürecinde dünya genelinde pandemi ilan edilerek insan yaşamında çok yönlü kısıtlamalara gidilmiştir. Bu kısıtlamalardan en çok etkilenen kurum eğitim kurumları olmuştur. Salgının hızlı yayılımını engellemek, ... -
The Use of Augmented Reality in Formal Education: A Scoping Review
Saltan, Fatih; Arslan, Omer (MODESTUM LTD, 2017)Augmented Reality (AR) is recognized as one of the most important developments in educational technology for both higher and K-12 education as emphasized in Horizon report (Johnson et al., 2016, 2015). Furthermore, AR is ... -
Use of Current Educational Technology in Science Education: A Scoping Review
Saltan, Fatih; Turkyilmaz, Tugce; Karacalti, Caner; Bilir, Kemal (CUKUROVA UNIV, 2018)The study aims to identify the educational technology used in elementary science and technology courses, and to determine their advantages and limitations. Based on this aim, 393 thesis and dissertations related with the ...