• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Online Case-based Learning Design for Facilitating Classroom Teachers' Development of Technological, Pedagogical, and Content Knowledge

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Saltan, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to investigate whether, and if so how, online case-based learning influence pre-service classroom teachers' self-confidence on technological pedagogical content knowledge (TPACK). To achieve the goal, a control group pretest-posttest quasi experimental design was used. Participants of the study consisted of 160 pre-service classroom teachers studying in a public university. There were two classes which were randomly assigned to experimental (n=78) and control (n=82) groups. The eight video cases were developed by the researchers based on an analysis of relevant learning content and real stories. During 10 weeks only pre-service teachers in the treatment group were participated in an online case-based learning environment and investigate video cases. An "Academic Motivation Scale" consisting of 20 Likert-type questions was used to measure pre-service teachers' academic motivation. The data were analyzed using two-way ANOVA statistical analysis with SPSS 20 packet program. The results showed that using online case-method significantly improved TCK and TK subdomains. However, pre-service classroom teachers' self-confidence on technological pedagogical content knowledge did not improve significantly.

Kaynak

EUROPEAN JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATION

Cilt

6

Sayı

2

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.13187/ejced.2017.2.308
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1106

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: