Yazar "Korkmaz, Özgen" için listeleme
-
Bilgisayarca düşünme becerilerinin ölçülmesinde alternatif bir yaklaşım: Performans tabanlı ölçüm
Çoban, Emre (Amasya Üniversitesi, 2021)Bilgisayarca düşünme becerileri, günümüz dünyası için ihtiyaç duyulan birey niteliklerinin bir parçası haline gelmektedir. İhtiyaç duyulan birey niteliklerinin belirlenmesi kadar, öğretilmesi ve ölçülmesi de tartışılan ... -
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ DOYUM VE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ
Korkmaz, Özgen; Kovancı, Öznur; Çakır, Recep; Uğur Erdoğmuş, Feray (Akademisyenler Birliği Derneği, 2019)Bu araştırmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ve tükenmişlik düzeylerinin nasıl olduğunu, cinsiyet, kıdem açısından değişiklik gösterip göstermediğini incelemek, aralarındaki ilişkiyi ... -
BT Öğretmenlerinin Derslerinde Gerçekleştirdiği Etkinlikler, Bu Etkinliklerin Öğretim Programına Uygunluğu ve Gerekçeleri
Korkmaz, Özgen; Bilir, Kemal; Çakır, Recep (Mersin University, 2018)Bu araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin derslerinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin neler olduğunu ve bu etkinliklerin programa uygunluğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ... -
Challenges Faced by Teachers during the Covid-19 Pandemic
Özdemir, Merve; Korkmaz, Özgen (Ertuğrul USTA, 2023)This research aims to develop a perception scale for the challenges faced by teachers in distance education applied during the Covid-19 pandemic outbreak and by using that scale to propound the perceptions of teachers about ... -
Çevrimiçi Mahremiyet Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
Korkmaz, Özgen; Vergili, Mehmet; Karadaş, Emel (Ömer Faruk SÖNMEZ, 2021)Çevrimiçi mahremiyet, günümüzde hızla gelişen teknolojilerle internet kullanımının artması ve buna bağlı olarak sürekli etkileşim, çevrimiçi olma durumlarıyla bağlantılı olarak oluşabilecek güvenlik açısından önemli bir ... -
Developing the Self-Efficacy Scale of Teachers' Digital Teaching Material Development
Korkmaz, Özgen; Arıkaya, Cemre; Altıntaş, Yeliz (Soner Mehmet ÖZDEMİR, 2019)The aim of this study is to develop a scale to determine the material creation self-efficacy with the current web 2.0 tools, in accordance with the changing qualifications of teachers in the course of time. The study group ... -
EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi
Korkmaz, Özgen; Kadirhan, Merve (Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, EBA kullanılarak harmanlanan Fen Bilimleri eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ... -
THE EFFECT OF COLLABORATIVE PROJECT ACTIVITIES ON SELF-EFFICACY AND ATTITUDES TOWARDS RESEARCH AND INQUIRY OF GIFTED STUDENTS
Korkmaz, Özgen; Kılıçkıran, Hacer (2021)The aim of this research is to determine the effect of collaborative project activities on gifted students' self-efficacy perceptions and their attitudes towards research inquiry. In the nature of research mixed pattern ... -
The Effect of Ideational Creativity Activities Applied Through face-to-face and Distance Education on the Ideational Behavior Skills of Pre-school Teacher Candidates
Saltalı, Neslihan Durmuşoğlu; Korkmaz, Özgen; Asit, Gülay; Ateş, Mehmet Ali (Ertuğrul USTA, 2024)One of the basic skills among the 21st century skills is the ability to think creatively. Encouraging individuals to produce original ideas and supporting creative idea generation skills are important for the development ... -
The Effect of the Enriched Book (E-Book) Supported Instructions on the Students' Academic Success and Attitude to Physics
Bağçeci, Zeliha; Korkmaz, Özgen (Ertuğrul USTA, 2022)This research was carried out to determine the effect of enriched book (z-book) supported instruction on students' academic success towards the pressure unit and their attitudes towards physics. In the research, a ... -
The Effects of Digital Educational Games on Secondary School Students’ Attitudes Towards Elective English Class and on Increasing Their English Listening Skills and Vocabulary
Tevetoğlu, Kevser; Korkmaz, Özgen (Ozgen Korkmaz, 2024)The purpose of this study was to investigate the impact of digital educational games on secondary school students' attitudes towards elective English lessons, as well as the influence of digital educational games on the ... -
Eğitsel robot eğitiminin öğretmenlerin kabul, hizmet içi eğitime dönük tutum ve bt kullanımı öz-yeterliliklerine etkisi
Acar, Bahadır (Amasya Üniversitesi, 2021)Son yıllarda eğitsel robot uygulamalarına sıklıkla rastlanmaktadır. Bu eğilim doğrultusunda da eğitsel robot uygulamalarına dönük pek çok ürün ortaya konmuştur. Alan yazında eğitsel robot ürünlerinin eğitim süreçlerine ... -
Eğitsel Robot Setleri ile Gerçekleştirilen STEM Etkinliklerinin Etkililiği: Deneysel Bir çalışma
Türk, Ender Faruk; Korkmaz, Özgen (NEU Press, 2023)Çalışma, ortaokul 5. sınıf matematik dersinde eğitsel robotlar ile uygulanan STEM etkinliklerinin problem çözme becerilerine, ders başarılarına, STEM becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel ... -
Eğitsel robot setleri ile gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına, problem çözme becerilerine ve STEM beceri düzeylerine etkisi
Türk, Ender Faruk (Amasya Üniversitesi, 2023)Araştırmanın amacı eğitsel robot setleri ile gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin, ortaokul matematik dersi başarılarına, problem çözme becerilerine ve STEM beceri düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada ... -
EĞİTİCİ ROBOT SETLERİNİN ETKİLİLİĞİ: 2010-2021 YILLARINI KAPSAYAN BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI
Saltan, Yasemin; Korkmaz, Özgen (2024)Bu çalışmanın amacı eğitsel robot setlerin öğrencinin problem çözme, akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine olan genel etkisinin incelenmesidir Çalışmada, literatür taraması yaklaşımlarından biri olan meta-analiz ... -
EĞİTSEL ROBOT EĞİTİMİNİN ÖĞRETMENLERİN KABUL, HİZMETİÇİ EĞİTİME DÖNÜK TUTUM VE BT ÖZ-YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ
Korkmaz, Özgen; Acar, Bahadır (2022)Bu araştırmanın amacı, eğitsel robotlarla blok tabanlı kodlama kursu hizmet içi eğitimine katılan öğretmenlerin hizmet içi eğitime yönelik tutum düzeylerini, eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlilik düzeylerini ... -
EĞİTSEL ROBOT SETLERİ İLE FEN ve TEKNOLOJİ DERSİ BASİT MAKİNALAR KONUSUNUN ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN STEM BECERİ DÜZEYLERİNE VE DERSE DÖNÜK TUTUMLARINA ETKİS
Korkmaz, Özgen; Acar, Bahadır; Çakır, Recep; Uğur Erdoğmuş, Feray; Çakır, Esra (Tolga GÜYER, 2019)Bu araştırmanın amacı, eğitsel robot setlerinden Lego Mindstorms Ev3 tabanlı etkinliklerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve STEM beceri düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. ... -
ETKİLİ ÖĞRENME İÇİN POWERPOİNT SUNUMU YETERLİ MİDİR? DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE DÖNÜK DENEYSEL BİR ÇALIŞMA
Keklikçi, Yasin; Korkmaz, Özgen; Çakır, Recep (Tokat Gaziosmanpasa University, 2020)Son yıllarda anaokulundan yükseköğrenime kadar tüm öğretim kademelerinde powerpoint sunumlarından sıklıkla yararlanıldığını söylemek mümkündür. Ancak durağan resim ve metinlerin etkileşim olmaksızın tahtaya yansıtılmasının, ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen sorugeliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî EğitimBakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görevli ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üst Düzey Öğrenme Düzeyini Ölçen Soru Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik
Bolat, Ahmet; Korkmaz, Özgen; Karamustafaoğlu, Sevilay (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin üst düzey öğrenme düzeyini ölçen soru geliştirme öz-yeterlik ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan ...