Tür "masterThesis" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 313, listelenen: 181-200
-
Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin Teog başarısının yordayıcısı olarak öz-düzenleme stratejileri ve motivasyon inançlarının sosyo-demografik özellikler ve teknoloji kullanımına göre değişimi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inanç düzeylerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) başarı puanı üzerindeki yordama gücünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının düşünme ve problem çözme becerileri ile yordanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin dönem sonu başarı notlarından oluşan akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi (Tokat ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2019)Araştırma, ortaokullarda eğitim-öğretim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, tarama modelinde betimsel bir ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu tezde ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma verileri 2015-2016 ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital ve evrensel ahlaki değerler algısı: Bir ilişkisel çalışma
(Amasya Üniversitesi, 2021)Okullarda bireylerin değer yargılarının gelişmesine ve bireyin isteklerine uygun yaşam kurmasına yardımcı olması amacı ile değerler eğitimi verilmektedir. Bu eğitim öğrencilerin değer bilgilerini geliştiren, onlara beceriler ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
(Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ... -
Ortaokul öğrencilerinin temel coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında geçen bazı temel kavramları (iklim, karasal iklim, akdeniz iklimi, karadeniz iklimi, muson iklimi, çöl iklimi, ... -
Ortaokul öğretmenlerinin materyal geliştirmelerine yönelik bir EPDS geliştirilmesi ve uygulanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin materyal geliştirmelerine yönelik bir EPDS geliştirilmesi ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılan çalışmada nitel kısmında görüşme ... -
Ortaokulda okuyan aktif atletizm sporcularının yaratıcılık ve çoklu zeka alanlarıyla olan ilişkilerinin araştırılması
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı; ortaokulda eğitim gören ve atletizm yapan öğrencilerin yaratıcılık ve çoklu zekâ alanları incelenmesidir. Araştırma grubunu; 2015-2016 eğitim öğretim yılında 13 Şubat 2016 tarihinde Aydın'da düzenlenen ... -
Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Ortaöğretim dönemi öğrencilerinin din eğitiminde akran ilişkilerinin rolü (Amasya örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2021)İnsanoğlu, doğumundan ölümüne kadar sürekli bir değişim halindedir. Bu değişimin seyri gelişim dönemlere göre farklılık göstermektedir. Ergenlik de bu açıdan bakıldığında insanın kimlik arayışı içinde olduğu önemli bir ... -
Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerinin yaşam kalitesine olası etkileri
(Amasya Üniversitesi, 2019)Güven AĞCA Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans, Haziran /2019 Danışman: Prof. Dr. Recep KÜRKÇÜ Yaşam kalitesi kavramı genel olarak kişinin yaşam oluşumlarına ... -
Ortaöğretime geçiş sınavları üzerine bir araştırma; fen bilimleri örneği
(Amasya Üniversitesi, 2018)ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA; FEN BİLİMLERİ ÖRNEĞİ Yusuf KAŞIKÇI Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans, ... -
Oyunlaştırma yaklaşımının Türkçe dersi okuma ve yazma becerilerine yönelik tutum ve akademik başarıya etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Öğretim süreçlerinde yaşanan sıkılganlık, algı düşüklüğü, isteksizlik, öğrenim güçlüğü, akademik başarı düşüklüğü, derse yönelik ön yargı gelişimi gibi nedenlerle öğretim süreçleri güçleşmektedir. Bu sorunun giderilebilmesi ... -
Öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve matematik akademik başarıları açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışma öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zekâ özalgıları ve matematik akademik başarıları ile ilişkisini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları
(Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada gelişimci araştırma yaklaşımı kapsamında enlemesine araştırma yöntemi kullanılarak Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile ... -
Öğretici görüşlerine göre sığınmacı öğrencilere Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi: Kayseri ili örneği
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Suriyeli sığınmacı öğrencilere Türkçenin öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve öğretmen görüşüne dayanarak bu sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunmaktır. Nitel araştırma ... -
Öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimleri ve öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerini ve öğrenme yaklaşımlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma deseni olarak mevcut durumu ortaya koymayı sağlayan tarama modeli ... -
Öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeyleri ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemleri içerisinden tarama modeli tercih edilmiştir. Çalışma 2013-2014 ...