• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.851Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Bolat, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına yeni kavramlar eklenmiştir. Ayrıca literatürde tüm ortaokul Dünya ve Evren öğrenme alanını kapsayacak şekilde çalışma yoktur. Bu çalışma ile ortaokul öğrencilerinin Dünya ve Evren öğrenme alanındaki öğrenme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, karma yaklaşım ile özel durum çalışması yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Çorum İli'ndeki bir ortaokuldaki rasgele seçilen 40 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak başarı testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve kelime ilişkilendirme testi formu kullanılmıştır. Başarı testi betimsel analiz, görüşme nVivo, kelime ilişkilendirme testi ise kesme noktası yoluyla analiz edilmiştir. Analizlerin sonucunda öğrencilerin, Dünya ve Evren öğrenme alanındaki öğrenme düzeylerinin düşük olduğu, üst düzey zihinsel düzeye sahip olmadıkları ve genel olarak Dünya ve Evren öğrenme alanı konuları hakkında olumsuz yaklaşımlara sahip olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda Dünya ve Evren öğrenme alanı konularının öğretiminde öğrencilerin etkin katılımının sağlandığı uygulamalı eğitimlerin yapılması, yeni kavramların da yer aldığı araştırmaların artırılması, eğitim kurumlarında astronomi sınıflarının oluşturulması konusunda öneriler sunulmuştur.
 
In the science program which was renewed in 2005, four learning areas were identified. One of these learning areas is the learning field of the Earth and the Universe. New concepts have been added to the concepts of classical astronomy together with the Earth and the Universe learning field. What is more, there is no study in the literature to cover the entire secondary school Earth and the Universe learning area. In this study, it was aimed to determine the learning levels of middle school students in the field of Earth and the Universe learning. The study was carried out using the mixed approach and the case study method. The working group is formed of 40 randomly selected students in a middle school in Çorum in the academic year 2013-2014. As a data collection tool, achievement test, semi-structured interview form and word association test form were used. The achievement test was analyzed through descriptive analysis, interview nVivo, and word association test cut-off point. As a result of the analysis, it was understood that the students have low levels of learning the Earth and the Univese learning areas, do not have a high mental level, and generally have negative attitudes about the Earth and the Universe learning field subjects. At the end of the research suggestions were given in terms of making practical trainings provided by the active participation of students in teaching Earth and Universe learning field subjects, increasing the researches including new concepts and establishing astronomy classes in educational institutions.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwd81gOPfEk7V_pDgJ5Mja0cYADf8SkN4781NLLMcCPKV
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1847

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [397]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: