• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.721Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Topuz, Fatmagül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada gelişimci araştırma yaklaşımı kapsamında enlemesine araştırma yöntemi kullanılarak Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme becerilerinin yıllara göre nasıl bir değişim ve gelişim gösterdiklerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada adayların öğrenme stillerini belirlemek için "Gregorc Öğrenme Stilleri Envanteri", eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek için ' California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği' ile "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde dökümleri alınmış, Kaykare (X2), bağımsız örneklem t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Verilerden, öğretmen adaylarının en fazla Soyut Rastgele (%41) en az Soyut Ardışık (%12,2) öğrenme stilinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca fen öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile cinsiyet, sınıf seviyesi, anne baba eğitim durumu ve akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı görülmüştür. Ancak, I. ve II. öğretim öğretmen adayları arasında öğrenme stilleri ile öğrenim durumları arasında istatistiksel düzeyde anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra Öğretmen adaylarının genel olarak eleştirel düşünme eğilimleri incelendiğinde, sonuçlar orta düzeyde eğilime sahip olduklarını göstermektedir. Aynı zamanda yüksek düzeyde eleştirel düşünme eğilimine sahip bireylerin oranının da az olduğu görülmektedir. Yapılan çalışmada öğretmen adaylarının açık fikirlilik alt ölçeğine 'hiç katılmıyorum' cevabını vermeleri öğretmen adaylarının farklı fikir ve görüşlere kapalı olduklarını ortaya koyarken analitiklik alt ölçeğinde ise öğretmen adaylarının bu eğilime sahip oldukları görülür. Öğretmen adaylarının cinsiyete bağlı eleştirel düşünme eğilimleri incelendiğinde yalnızca 'Sistematiklik' alt ölçeğinde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara göre de çeşitli öneriler çalışma içerisinde sunulmuştur.
 
In this study, it is aimed to investigate the learning styles and critical thinking skills of the science education prospective teachers attending to Education Faculty of Amasya University and to figure out how they improve these skills during their education period using cross-sectional method in developmental research approach. The sample of the research involves prospective students attending to the Education Faculty of Amasya University Elementary school science education department in 2012-2013 academic year. 'Gregorc Learning Styles Envantory' was used to determine the learning styles of the students and 'California Critical Thinking Tendency Scale' and 'Personal Knowledge Form' were used to figure out their critical thinking tendencies.For the analyses of the data,frequency and percentage values were calculated and Kaykare (X2 ), İndependent sample t test and ANOVA were used. It was seen that the prospective teachers mostly had Abstract Random (%41) and least Abstract Secuence (%12.2) learning styles. Furthermore, it was realized that there was no meaningful relation between the learning styles of the prospective teachers and their gender, grade,academic success and education level of their parents.Nevertheless, there was a statistically meaningful relation between learning styles and learning status of normal and evening education prospective teachers. Besides this,when the critical thinking tendencies of the students examined, it was found out that they had moderate tendency. It was realized that few students had critical thinking tendency at high level. In the study, when the students answered ' I do not agree' to the open idea sub-scale, it proved that they were not reluctant to accept the different ideas and opinions of the others. At the analytic sub-scale, the prospective teachers had this tendency. When the critical thinking tendency of the prospective teachers related to their gender investigated, there was a meaningful difference only at systematical sub-scale. Related to the obtained data, various suggestions were made within the study.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKfYdKpxrbGwpyMcyeTh7dIYL77Z7gRQVq0kMmQXz-Wip
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1841

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [397]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: