Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 118, listelenen: 54-73
-
Maarif Salnâmelerine göre 20.yüzyılın başlarında Halep'te eğitim ve eğitim kurumları
(Amasya Üniversitesi, 2019)Eğitim, kültürlerin ve uygarlıkların kendilerine özgü yeteneklerini ortaya koyan önemli bir alandır. Karmaşık bir konu olmasına rağmen toplumların özenle üzerinde çalışılmalarının sebebi eğitimin etkisinin bilincinde ... -
Mavrokordato Ailesi ve Aleksandr K. Mavrokordato'nun Boğdan Voyvodalığı
(Amasya Üniversitesi, 2020)1711 Prut Savaşı'nın ardından Eflak ve Boğdan'da başlayan Fenerliler Dönemi 1821 Yunan İsyanı'na kadar devam etmiştir. 110 yıllık bu süreçte pek çok Fenerli aile Eflak ve Boğdan'da yönetime gelmiştir. Özellikle XVIII. ... -
Moğollarda psikolojik harp ve işkence teknikleri
(Amasya Üniversitesi, 2021)Orta Çağ'da devletler, varlıklarını korumak amacıyla yoğun şiddet içeren politikalar kullanıyorlardı. Şiddet, savaş ve ölüm bu çağda en çok rastlanılan olgulardı. Ulusların ve devletlerin varlıklarını korumaları bu üç ... -
Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri ile öğretmenlerin örgütsel özdeşleşme düzeylerinin ilişkisi (Çorum ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri ile öğretmenlerin örgütsel özdeşleşme düzeylerini, çeşitli değişkenler açısından inceleyerek okul yöneticilerinin öğretimsel ... -
Okullarda görev yapan öğretmenlerin gruplaşmalarının okul yönetim sürecine getirdiği yansımalar
(Amasya Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı; okullarda görev yapan öğretmenler arasında meydana gelen gruplaşmaların, okul yönetim sürecine, öğrenci başarısına, okul iklimine ve okul kültürüne yansımasını derinlemesine incelenmektir. Okullarda ... -
Orta çağ İslam dünyasında koku: Misk amber kâfur
(Amasya Üniversitesi, 2021)Kokular, çevreye güzel bir intiba bırakmak ve insanları etkilemek amacıyla tercih edilmişlerdir. Orta Çağ İslâm dünyasında koku kullanımı oldukça yaygın olmakla beraber, konumuz özelinde misk, amber ve kâfur yalnızca soylu ... -
Ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin ve İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretiminde etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin ve ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin etkileşimli tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımı konusundaki görüşlerini incelemektir. Bu karma model araştırmanın çalışma grubunu ... -
Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin Teog başarısının yordayıcısı olarak öz-düzenleme stratejileri ve motivasyon inançlarının sosyo-demografik özellikler ve teknoloji kullanımına göre değişimi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inanç düzeylerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) başarı puanı üzerindeki yordama gücünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2018)Bu tezde ortaokul öğrencilerinin bilinçli tüketicilik düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma verileri 2015-2016 ... -
Ortaokul öğrencilerinin temel coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Amasya ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında geçen bazı temel kavramları (iklim, karasal iklim, akdeniz iklimi, karadeniz iklimi, muson iklimi, çöl iklimi, ... -
Ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Çorum ili örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Çorum il merkezindeki ortaokullarda görevli sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Ortaöğretim dönemi öğrencilerinin din eğitiminde akran ilişkilerinin rolü (Amasya örneği)
(Amasya Üniversitesi, 2021)İnsanoğlu, doğumundan ölümüne kadar sürekli bir değişim halindedir. Bu değişimin seyri gelişim dönemlere göre farklılık göstermektedir. Ergenlik de bu açıdan bakıldığında insanın kimlik arayışı içinde olduğu önemli bir ... -
Oyunlaştırma yaklaşımının Türkçe dersi okuma ve yazma becerilerine yönelik tutum ve akademik başarıya etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Öğretim süreçlerinde yaşanan sıkılganlık, algı düşüklüğü, isteksizlik, öğrenim güçlüğü, akademik başarı düşüklüğü, derse yönelik ön yargı gelişimi gibi nedenlerle öğretim süreçleri güçleşmektedir. Bu sorunun giderilebilmesi ... -
Öğretici görüşlerine göre sığınmacı öğrencilere Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi: Kayseri ili örneği
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Suriyeli sığınmacı öğrencilere Türkçenin öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve öğretmen görüşüne dayanarak bu sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunmaktır. Nitel araştırma ... -
Öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimleri ve öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerini ve öğrenme yaklaşımlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma deseni olarak mevcut durumu ortaya koymayı sağlayan tarama modeli ... -
Öğretmen adaylarının çocukluk dönemi istismar yaşantıları ile sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Duygusal, sosyal, fiziksel, bilişsel gelişimi zedeleyici eylemler bireyin yaşamında kalıcı izler bırakabilmektedir. İstismar da bu nedenle üzerinde durulması gereken konular arasında yer almaktadır. Çocukluk dönemi ve ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Son yüzyılda yaşanan değişim ve gelişmelerle birlikte bireylerin sürece ayak uydurabilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu süreçte bireyler yeni bilgi ve becerileri öğrenmeye gereksinim duymaktadırlar. Bireylerin gereksinim ... -
Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri materyal ve okul politikası oluşturulmasına yönelik görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, "Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yönelik Farkındalık Düzeyleri Materyal ve Okul Politikası Oluşturulmasına Yönelik Görüşleri" ni belirlemektir. Çalışmada uzman görüşlerine başvurularak, oluşturulan ... -
Öğretmenlerin öz yeterlik düzeyleri ile kuruma bağlılıkları arasındaki ilişki
(Amasya Üniversitesi, 2019)Öz yeterlik bir kişinin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri organize ederek, başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesi hakkında, kendine ilişkin inancıdır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü ...