Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeklikçi, Yasin
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorÇakır, Recep
dc.date.accessioned2025-03-28T07:11:49Z
dc.date.available2025-03-28T07:11:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2148-2314
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4935
dc.description.abstractSon yıllarda anaokulundan yükseköğrenime kadar tüm öğretim kademelerinde powerpoint sunumlarından sıklıkla yararlanıldığını söylemek mümkündür. Ancak durağan resim ve metinlerin etkileşim olmaksızın tahtaya yansıtılmasının, öğrenme ortamlarına beklenen katkıyı sağlamayacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu öğretim materyallerinin çok sık ve yoğun kullanılmasının olumsuzluklara neden olduğuna ilişkin alan yazında pek çok kanıta rastlamak mümkündür. Bu araştırmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde PowerPoint sunumlarına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse dönük tutumları ve PowerPoint’in etkililiğine dair algılarına etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 7. sınıfta okuyan öğrencilerden 21’i kontrol ve 21’i deney grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, akademik başarı testi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği, Öğrencilerin PowerPoint Etkililiğine Dair Algıları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında deney grubunda öğretim PowerPoint kullanılarak gerçekleştirilirken, kontrol grubunda PowerPoint sunumlarına yer verilmemiştir. Araştırmada bağımsız örneklem ve eşli örneklem t testi kullanılarak yapılan analizlerde şu sonuçlara ulaşılmıştır: PowerPoint ile ders materyallerini anlama ve sınıf içi etkileşim yönünden PowerPoint’in etkililiğine dönük algılarında, akademik başarılarına ve tutumları açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, ancak PowerPoint ile ders materyallerinin sunumuna yönelik öğrenci algılarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTokat Gaziosmanpasa University
dc.relation.ispartofInternational Journal of Turkish Education Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectDin Kültürü ve Ahlak Bilgisien_US
dc.subjectPowerPointen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleETKİLİ ÖĞRENME İÇİN POWERPOİNT SUNUMU YETERLİ MİDİR? DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE DÖNÜK DENEYSEL BİR ÇALIŞMAen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2020en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.46778/goputeb.730621
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46778/goputeb.730621
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0002-2259-823X, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0003-4359-5692, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0002-2641-5007, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster