• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ETKİLİ ÖĞRENME İÇİN POWERPOİNT SUNUMU YETERLİ MİDİR? DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNE DÖNÜK DENEYSEL BİR ÇALIŞMA

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Keklikçi, Yasin
Korkmaz, Özgen
Çakır, Recep

Metadata

Show full item record

Abstract

Son yıllarda anaokulundan yükseköğrenime kadar tüm öğretim kademelerinde powerpoint sunumlarından sıklıkla yararlanıldığını söylemek mümkündür. Ancak durağan resim ve metinlerin etkileşim olmaksızın tahtaya yansıtılmasının, öğrenme ortamlarına beklenen katkıyı sağlamayacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu öğretim materyallerinin çok sık ve yoğun kullanılmasının olumsuzluklara neden olduğuna ilişkin alan yazında pek çok kanıta rastlamak mümkündür. Bu araştırmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde PowerPoint sunumlarına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse dönük tutumları ve PowerPoint’in etkililiğine dair algılarına etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 7. sınıfta okuyan öğrencilerden 21’i kontrol ve 21’i deney grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, akademik başarı testi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği, Öğrencilerin PowerPoint Etkililiğine Dair Algıları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında deney grubunda öğretim PowerPoint kullanılarak gerçekleştirilirken, kontrol grubunda PowerPoint sunumlarına yer verilmemiştir. Araştırmada bağımsız örneklem ve eşli örneklem t testi kullanılarak yapılan analizlerde şu sonuçlara ulaşılmıştır: PowerPoint ile ders materyallerini anlama ve sınıf içi etkileşim yönünden PowerPoint’in etkililiğine dönük algılarında, akademik başarılarına ve tutumları açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, ancak PowerPoint ile ders materyallerinin sunumuna yönelik öğrenci algılarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Volume

2020

Issue

15

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4935

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: