Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Neşe
dc.contributor.authorToprak, Filiz Ünal
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:04Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1308-092X
dc.identifier.issn2146-8893
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2020-80815
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511177
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3403
dc.description.abstractAmaç: Navigatör hemşirelik modelinin uygulanması, bireylerin hastalık ve tedavi süreci ile daha etkin şekilde baş etmesinde ve sağlık davranışlarının geliştirilmesinde önemlidir. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, navigatör hemşirelik programları konusundaki bilgi düzeylerini ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın örneklemini, 4. sınıf düzeyinde 106 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Ekim 2020 ve Kasım 2020 tarihleri arasında çevrim içi ortamda oluşturulan anketin, öğrencilere ulaştırılması ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %8,5’i, üniversite eğitimi dışında navigatör hemşirelik uygulamalarını daha önce duyduğunu belirtmiştir. Öğrenciler, navigatör hemşirede bulunması gereken özellikleri bilgi ve becerili olma (%100), hızlı problem çözme (%80,18), iletişim tekniklerini kullanma (%77,35) olarak belirtmiştir. Öğrencilerin en yüksek oranda “katılıyorum” yanıtı verdikleri hemşirelik fonksiyonları; hastanın bakım sürecine aktif katılımını sağlama (%95,28), tedaviye yanıtı izleme (%92,45), semptom yönetimi ve eğitimi sağlama (%95,28) olarak sıralanmıştır. Bununla birlikte öğrenciler, navigatörün fonksiyonları için genetik test ve danışmanlıktaki rollerine (%24,52), sigorta süreçleri ve hasta bakımı kararlarına etkisine (%30,18) en yüksek oranda “katılmıyorum” yanıtı vermiştir. Öğrencilerin Türkiye’de kurmayı düşündükleri navigasyon sistemi “uygulama alanları”, “navigasyon programının nitelikleri” ve “navigasyon sisteminde hemşirenin görevleri ve özellikleri” başlıklarıyla sunulmuştur. Sonuç: Çalışmamızda, öğrencilerin navigatör hemşireliğe ilişkin farkındalıklarının olduğu saptanmıştır. Ancak ülkemizde aktif olarak yürütülen hasta navigasyon sistemleri bulunmaması nedeniyle navigatör hemşirenin, bazı rollerine ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleNavigatör Hemşire: Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage937en_US
dc.identifier.endpage946en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid511177en_US
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2020-80815
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Amasya, Türkiye Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bolu, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster