dc.contributor.author | Uysal, Neşe | |
dc.contributor.author | Toprak, Filiz Ünal | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:39:04Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:39:04Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1308-092X | |
dc.identifier.issn | 2146-8893 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/nurses.2020-80815 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511177 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3403 | |
dc.description.abstract | Amaç: Navigatör hemşirelik modelinin uygulanması, bireylerin hastalık ve tedavi süreci ile daha etkin şekilde baş etmesinde ve sağlık davranışlarının geliştirilmesinde önemlidir. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, navigatör hemşirelik programları konusundaki bilgi düzeylerini ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın örneklemini, 4. sınıf düzeyinde 106 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Ekim 2020 ve Kasım 2020 tarihleri arasında çevrim içi ortamda oluşturulan anketin, öğrencilere ulaştırılması ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %8,5’i, üniversite eğitimi dışında navigatör hemşirelik uygulamalarını daha önce duyduğunu belirtmiştir. Öğrenciler, navigatör hemşirede bulunması gereken özellikleri bilgi ve becerili olma (%100), hızlı problem çözme (%80,18), iletişim tekniklerini kullanma (%77,35) olarak belirtmiştir. Öğrencilerin en yüksek oranda “katılıyorum” yanıtı verdikleri hemşirelik fonksiyonları; hastanın bakım sürecine aktif katılımını sağlama (%95,28), tedaviye yanıtı izleme (%92,45), semptom yönetimi ve eğitimi sağlama (%95,28) olarak sıralanmıştır. Bununla birlikte öğrenciler, navigatörün fonksiyonları için genetik test ve danışmanlıktaki rollerine (%24,52), sigorta süreçleri ve hasta bakımı kararlarına etkisine (%30,18) en yüksek oranda “katılmıyorum” yanıtı vermiştir. Öğrencilerin Türkiye’de kurmayı düşündükleri navigasyon sistemi “uygulama alanları”, “navigasyon programının nitelikleri” ve “navigasyon sisteminde hemşirenin görevleri ve özellikleri” başlıklarıyla sunulmuştur. Sonuç: Çalışmamızda, öğrencilerin navigatör hemşireliğe ilişkin farkındalıklarının olduğu saptanmıştır. Ancak ülkemizde aktif olarak yürütülen hasta navigasyon sistemleri bulunmaması nedeniyle navigatör hemşirenin, bazı rollerine ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Navigatör Hemşire: Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 937 | en_US |
dc.identifier.endpage | 946 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 511177 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5336/nurses.2020-80815 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Amasya, Türkiye Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bolu, Türkiye | en_US |