• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navigatör Hemşire: Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Uysal, Neşe
Toprak, Filiz Ünal

Metadata

Show full item record

Abstract

Amaç: Navigatör hemşirelik modelinin uygulanması, bireylerin hastalık ve tedavi süreci ile daha etkin şekilde baş etmesinde ve sağlık davranışlarının geliştirilmesinde önemlidir. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, navigatör hemşirelik programları konusundaki bilgi düzeylerini ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın örneklemini, 4. sınıf düzeyinde 106 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Ekim 2020 ve Kasım 2020 tarihleri arasında çevrim içi ortamda oluşturulan anketin, öğrencilere ulaştırılması ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %8,5’i, üniversite eğitimi dışında navigatör hemşirelik uygulamalarını daha önce duyduğunu belirtmiştir. Öğrenciler, navigatör hemşirede bulunması gereken özellikleri bilgi ve becerili olma (%100), hızlı problem çözme (%80,18), iletişim tekniklerini kullanma (%77,35) olarak belirtmiştir. Öğrencilerin en yüksek oranda “katılıyorum” yanıtı verdikleri hemşirelik fonksiyonları; hastanın bakım sürecine aktif katılımını sağlama (%95,28), tedaviye yanıtı izleme (%92,45), semptom yönetimi ve eğitimi sağlama (%95,28) olarak sıralanmıştır. Bununla birlikte öğrenciler, navigatörün fonksiyonları için genetik test ve danışmanlıktaki rollerine (%24,52), sigorta süreçleri ve hasta bakımı kararlarına etkisine (%30,18) en yüksek oranda “katılmıyorum” yanıtı vermiştir. Öğrencilerin Türkiye’de kurmayı düşündükleri navigasyon sistemi “uygulama alanları”, “navigasyon programının nitelikleri” ve “navigasyon sisteminde hemşirenin görevleri ve özellikleri” başlıklarıyla sunulmuştur. Sonuç: Çalışmamızda, öğrencilerin navigatör hemşireliğe ilişkin farkındalıklarının olduğu saptanmıştır. Ancak ülkemizde aktif olarak yürütülen hasta navigasyon sistemleri bulunmaması nedeniyle navigatör hemşirenin, bazı rollerine ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir

Volume

13

Issue

4

URI

https://doi.org/10.5336/nurses.2020-80815
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511177
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3403

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: