• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navigatör Hemşire: Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Uysal, Neşe
Toprak, Filiz Ünal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Navigatör hemşirelik modelinin uygulanması, bireylerin hastalık ve tedavi süreci ile daha etkin şekilde baş etmesinde ve sağlık davranışlarının geliştirilmesinde önemlidir. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, navigatör hemşirelik programları konusundaki bilgi düzeylerini ve görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın örneklemini, 4. sınıf düzeyinde 106 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, Ekim 2020 ve Kasım 2020 tarihleri arasında çevrim içi ortamda oluşturulan anketin, öğrencilere ulaştırılması ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %8,5’i, üniversite eğitimi dışında navigatör hemşirelik uygulamalarını daha önce duyduğunu belirtmiştir. Öğrenciler, navigatör hemşirede bulunması gereken özellikleri bilgi ve becerili olma (%100), hızlı problem çözme (%80,18), iletişim tekniklerini kullanma (%77,35) olarak belirtmiştir. Öğrencilerin en yüksek oranda “katılıyorum” yanıtı verdikleri hemşirelik fonksiyonları; hastanın bakım sürecine aktif katılımını sağlama (%95,28), tedaviye yanıtı izleme (%92,45), semptom yönetimi ve eğitimi sağlama (%95,28) olarak sıralanmıştır. Bununla birlikte öğrenciler, navigatörün fonksiyonları için genetik test ve danışmanlıktaki rollerine (%24,52), sigorta süreçleri ve hasta bakımı kararlarına etkisine (%30,18) en yüksek oranda “katılmıyorum” yanıtı vermiştir. Öğrencilerin Türkiye’de kurmayı düşündükleri navigasyon sistemi “uygulama alanları”, “navigasyon programının nitelikleri” ve “navigasyon sisteminde hemşirenin görevleri ve özellikleri” başlıklarıyla sunulmuştur. Sonuç: Çalışmamızda, öğrencilerin navigatör hemşireliğe ilişkin farkındalıklarının olduğu saptanmıştır. Ancak ülkemizde aktif olarak yürütülen hasta navigasyon sistemleri bulunmaması nedeniyle navigatör hemşirenin, bazı rollerine ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir

Cilt

13

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.5336/nurses.2020-80815
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511177
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3403

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: