Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevim, Fazilet Özge Maviş
dc.contributor.authorKaraköse, Dilara Çaycı
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1017661
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191473
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3185
dc.description.abstractBu ilişkisel araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının matematik öğretimi kaygı düzeylerini ve matematiksel gelişim inançlarını belirlemeyi ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. 200 okul öncesi öğretmen adayından "‘Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği" ve "Matematiksel Gelişim İnanç Ölçeği" kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuçlar, öğretmen adaylarının matematik öğretme kaygılarının ve matematiksel gelişim inançlarının orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Okul öncesi öğretmen adaylarının genel matematiksel gelişim inançları ile matematik öğretme kaygısı ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmektedir. Ancak alt ölçekler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Alt ölçeğe dayalı ilişkiler dikkate alındığında, okul öncesi öğretmen adaylarının matematiksel gelişim inançlarının yüksek olmasının, matematik öğretimi konusunda daha kaygılı hale gelebilmelerine neden olduğu sonucuna varma mümkündür. Bir diğer deyişle, öğrencilerin matematiğe yönelik artan inançlarının, "daha iyiye ulaşma" kaygılarını artırdığı söylenebilir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlardan hareketle, öğretmen adaylarının matematik alan bilgisine ilişkin bilgi ve deneyimlerini artıracak içerik ve uygulamalar geliştirilerek matematiksel gelişim inançlarının üst bir konuma taşınması ve ayrıca bu yüksek seviyelerin kaygı seviyeleri üzerinde çok yüksek bir etkiye sahip olmasını önleyecek uygulamalara yer verilmesi önerilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL GELİŞİM İNANÇLARI VE MATEMATİK ÖĞRETME KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKI İLİŞKİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1191473en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1017661
dc.department-tempTokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster