• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL GELİŞİM İNANÇLARI VE MATEMATİK ÖĞRETME KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKI İLİŞKİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Sevim, Fazilet Özge Maviş
Karaköse, Dilara Çaycı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu ilişkisel araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının matematik öğretimi kaygı düzeylerini ve matematiksel gelişim inançlarını belirlemeyi ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. 200 okul öncesi öğretmen adayından "‘Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği" ve "Matematiksel Gelişim İnanç Ölçeği" kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuçlar, öğretmen adaylarının matematik öğretme kaygılarının ve matematiksel gelişim inançlarının orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Okul öncesi öğretmen adaylarının genel matematiksel gelişim inançları ile matematik öğretme kaygısı ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmektedir. Ancak alt ölçekler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Alt ölçeğe dayalı ilişkiler dikkate alındığında, okul öncesi öğretmen adaylarının matematiksel gelişim inançlarının yüksek olmasının, matematik öğretimi konusunda daha kaygılı hale gelebilmelerine neden olduğu sonucuna varma mümkündür. Bir diğer deyişle, öğrencilerin matematiğe yönelik artan inançlarının, "daha iyiye ulaşma" kaygılarını artırdığı söylenebilir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlardan hareketle, öğretmen adaylarının matematik alan bilgisine ilişkin bilgi ve deneyimlerini artıracak içerik ve uygulamalar geliştirilerek matematiksel gelişim inançlarının üst bir konuma taşınması ve ayrıca bu yüksek seviyelerin kaygı seviyeleri üzerinde çok yüksek bir etkiye sahip olmasını önleyecek uygulamalara yer verilmesi önerilebilir.

Cilt

13

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.24315/tred.1017661
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191473
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3185

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: