OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL GELİŞİM İNANÇLARI VE MATEMATİK ÖĞRETME KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKI İLİŞKİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bu ilişkisel araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının matematik öğretimi kaygı düzeylerini ve matematiksel gelişim inançlarını belirlemeyi ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. 200 okul öncesi öğretmen adayından "‘Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği" ve "Matematiksel Gelişim İnanç Ölçeği" kullanılarak veriler toplanmıştır. Sonuçlar, öğretmen adaylarının matematik öğretme kaygılarının ve matematiksel gelişim inançlarının orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Okul öncesi öğretmen adaylarının genel matematiksel gelişim inançları ile matematik öğretme kaygısı ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmektedir. Ancak alt ölçekler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Alt ölçeğe dayalı ilişkiler dikkate alındığında, okul öncesi öğretmen adaylarının matematiksel gelişim inançlarının yüksek olmasının, matematik öğretimi konusunda daha kaygılı hale gelebilmelerine neden olduğu sonucuna varma mümkündür. Bir diğer deyişle, öğrencilerin matematiğe yönelik artan inançlarının, "daha iyiye ulaşma" kaygılarını artırdığı söylenebilir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlardan hareketle, öğretmen adaylarının matematik alan bilgisine ilişkin bilgi ve deneyimlerini artıracak içerik ve uygulamalar geliştirilerek matematiksel gelişim inançlarının üst bir konuma taşınması ve ayrıca bu yüksek seviyelerin kaygı seviyeleri üzerinde çok yüksek bir etkiye sahip olmasını önleyecek uygulamalara yer verilmesi önerilebilir.
Volume
13Issue
1URI
https://doi.org/10.24315/tred.1017661https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191473
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3185