• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

GÖRSEL PROGRAMLAMA ORTAMLARINDA YAPILAN OYUN GELİŞTİRME ETKİNLİKLERİNİN ETKİLİLİĞİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Çakır, Recep
Erdoğmuş, Feray Uğur
Balcı, Hasan
Korkmaz, Özgen

Metadata

Show full item record

Abstract

Özet: Bu ara?tırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin görsel programlama araçlarıyla yaptıkları oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya kar?ı olan tutumlarına, öz-yeterlilik algılarına etkisi ve öğrencilerin kodlamaya dönük tutumlarını ortaya koymaktır. Bu ara?tırmada yöntem olarak karma ara?tırma yöntemi kullanılmı?tır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel ara?tırma deseni ile birlikte nitel ara?tırma yöntemlerinden durum çalı?ması yapılmı?tır. Çalı?ma grubu Amasya ilinden bir ilkokuldan kolay örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmi?tir. Her iki grupta da “Bilgisayar Programlama Öğrenmeye Dönük Tutum Ölçeği” ve “Scratch Programına ?li?kin Öz Yeterlik Algı Ölçeği” öntest ve sontest olarak kullanılmı?tır. Ayrıca görü?me formu hazırlanıp öğrencilere uygulanmı?tır. Ön test ve son test analizleri için SPSS programı yardımıyla aritmetik ortalama, standart sapma, t testi analizleri yapılmı?tır. Yapılan analizler sonucunda görsel programlama ortamlarında yapılan oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya dönük tutum son testinde anlamlı farklılık bulunmamı?tır. Aynı ?ekilde öğrencilerin programlamaya kar?ı öz-yeterlilik algıları ön test ve son test analizlerinde anlamlı bir farklılık görülmemi?tir. Öğrencilerin programlamaya kar?ı tutumlarında ve öz yeterliliklerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen nitel veriler analiz edildiğinde deney grubu öğrencilerinin görsel programlamaya kar?ı ilgilerinin olduğu ve motivasyonlarının yüksek olduğu görülmü?tür.

Volume

1

Issue

57

URI

https://doi.org/10.21764/maeuefd.589111
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/515191
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3173

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: