Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Recep
dc.contributor.authorErdoğmuş, Feray Uğur
dc.contributor.authorBalcı, Hasan
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:30Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.589111
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/515191
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3173
dc.description.abstractÖzet: Bu ara?tırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin görsel programlama araçlarıyla yaptıkları oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya kar?ı olan tutumlarına, öz-yeterlilik algılarına etkisi ve öğrencilerin kodlamaya dönük tutumlarını ortaya koymaktır. Bu ara?tırmada yöntem olarak karma ara?tırma yöntemi kullanılmı?tır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel ara?tırma deseni ile birlikte nitel ara?tırma yöntemlerinden durum çalı?ması yapılmı?tır. Çalı?ma grubu Amasya ilinden bir ilkokuldan kolay örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmi?tir. Her iki grupta da “Bilgisayar Programlama Öğrenmeye Dönük Tutum Ölçeği” ve “Scratch Programına ?li?kin Öz Yeterlik Algı Ölçeği” öntest ve sontest olarak kullanılmı?tır. Ayrıca görü?me formu hazırlanıp öğrencilere uygulanmı?tır. Ön test ve son test analizleri için SPSS programı yardımıyla aritmetik ortalama, standart sapma, t testi analizleri yapılmı?tır. Yapılan analizler sonucunda görsel programlama ortamlarında yapılan oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya dönük tutum son testinde anlamlı farklılık bulunmamı?tır. Aynı ?ekilde öğrencilerin programlamaya kar?ı öz-yeterlilik algıları ön test ve son test analizlerinde anlamlı bir farklılık görülmemi?tir. Öğrencilerin programlamaya kar?ı tutumlarında ve öz yeterliliklerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen nitel veriler analiz edildiğinde deney grubu öğrencilerinin görsel programlamaya kar?ı ilgilerinin olduğu ve motivasyonlarının yüksek olduğu görülmü?tür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGÖRSEL PROGRAMLAMA ORTAMLARINDA YAPILAN OYUN GELİŞTİRME ETKİNLİKLERİNİN ETKİLİLİĞİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid515191en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.589111
dc.department-tempAmasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye Amasya Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster