GÖRSEL PROGRAMLAMA ORTAMLARINDA YAPILAN OYUN GELİŞTİRME ETKİNLİKLERİNİN ETKİLİLİĞİ
Özet
Özet: Bu ara?tırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin görsel programlama araçlarıyla yaptıkları oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya kar?ı olan tutumlarına, öz-yeterlilik algılarına etkisi ve öğrencilerin kodlamaya dönük tutumlarını ortaya koymaktır. Bu ara?tırmada yöntem olarak karma ara?tırma yöntemi kullanılmı?tır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel ara?tırma deseni ile birlikte nitel ara?tırma yöntemlerinden durum çalı?ması yapılmı?tır. Çalı?ma grubu Amasya ilinden bir ilkokuldan kolay örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmi?tir. Her iki grupta da “Bilgisayar Programlama Öğrenmeye Dönük Tutum Ölçeği” ve “Scratch Programına ?li?kin Öz Yeterlik Algı Ölçeği” öntest ve sontest olarak kullanılmı?tır. Ayrıca görü?me formu hazırlanıp öğrencilere uygulanmı?tır. Ön test ve son test analizleri için SPSS programı yardımıyla aritmetik ortalama, standart sapma, t testi analizleri yapılmı?tır. Yapılan analizler sonucunda görsel programlama ortamlarında yapılan oyun geli?tirme etkinliklerinin öğrencilerin programlamaya dönük tutum son testinde anlamlı farklılık bulunmamı?tır. Aynı ?ekilde öğrencilerin programlamaya kar?ı öz-yeterlilik algıları ön test ve son test analizlerinde anlamlı bir farklılık görülmemi?tir. Öğrencilerin programlamaya kar?ı tutumlarında ve öz yeterliliklerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark olmamasına rağmen nitel veriler analiz edildiğinde deney grubu öğrencilerinin görsel programlamaya kar?ı ilgilerinin olduğu ve motivasyonlarının yüksek olduğu görülmü?tür.
Cilt
1Sayı
57Bağlantı
https://doi.org/10.21764/maeuefd.589111https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/515191
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3173