Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFikretcan Güç
dc.contributor.authorÖzgen Korkmaz
dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.contributor.authorAhmet Bacanak
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:34Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU5EYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/292
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı istasyon tekniğinin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarına etkisini ve tekniğe ait öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Giresun İl merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler birlikte kullanıldığı için karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri "Eşitlik ve Denklem" konusuna yönelik akademik başarı testi ile elde edilmiştir. Nicel veriler "Bağımsız Örneklem t- Testi" ile analiz edilmiştir. Görüşmeler sonucunda toplanan veriler ise Nvivo programı kullanılarak içerik analiziyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda istasyon tekniğinin kullanıldığı gruptaki öğrencilerin geleneksel yöntemin başarılarının daha yüksek olduğu, ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin genel olarak istasyon tekniği ile matematik öğretimine karşı olumlu görüşlere sahip doğrultusunda istasyon tekniği uygulamalarının derse karşı sosyalleşmesine ve derse etkin katılıma imkanı sağladığı, takım bilinci oluşması, sorumluluk duygularının geliştirilmesi, konunun öğretimine katkı gibi birçok olumlu kazanımın kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the impact of station technique in mathematics lesson on students' academic achievement and to reveal their perspectives regarding numerous dimensions of the technique. The sample of the study included 47 students during 2015 - 2016 academic year in a secondary school in Giresun. The study used a quasi-experimental pre - post test methods of approach that is followed by qualitative data analysis. The data were gathered through an academic achievement test on the topic of 'Equality and Equations' in mathematics. The analysis of the quantitative data is underpinned independent samples t-test and the analysis of the qualitative data is completed in Nvivo through the content analysis method. The results indicated that students in experimental group in which the station technique is applied had higher mean scores compared to those in control group in which traditional method of instruction is used. However, the higher average mean score for the experimental group did not indicate a statistically significant result. That is, the difference between the two groups was not statistically significant. When it comes to students' views toward mathematics lesson in which the station technique is applied, their views were more positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİstasyon Tekniğinin Matematik Dersi Akademik Başarısına Etkisi ve Öğrenci Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Station Technique on Students' Academic Achievement in Mathematics and Students' Viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster