• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İstasyon Tekniğinin Matematik Dersi Akademik Başarısına Etkisi ve Öğrenci Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Fikretcan Güç
Özgen Korkmaz
Recep Çakır
Ahmet Bacanak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı istasyon tekniğinin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarına etkisini ve tekniğe ait öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Giresun İl merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler birlikte kullanıldığı için karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri "Eşitlik ve Denklem" konusuna yönelik akademik başarı testi ile elde edilmiştir. Nicel veriler "Bağımsız Örneklem t- Testi" ile analiz edilmiştir. Görüşmeler sonucunda toplanan veriler ise Nvivo programı kullanılarak içerik analiziyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda istasyon tekniğinin kullanıldığı gruptaki öğrencilerin geleneksel yöntemin başarılarının daha yüksek olduğu, ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin genel olarak istasyon tekniği ile matematik öğretimine karşı olumlu görüşlere sahip doğrultusunda istasyon tekniği uygulamalarının derse karşı sosyalleşmesine ve derse etkin katılıma imkanı sağladığı, takım bilinci oluşması, sorumluluk duygularının geliştirilmesi, konunun öğretimine katkı gibi birçok olumlu kazanımın kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
The purpose of this study is to explore the impact of station technique in mathematics lesson on students' academic achievement and to reveal their perspectives regarding numerous dimensions of the technique. The sample of the study included 47 students during 2015 - 2016 academic year in a secondary school in Giresun. The study used a quasi-experimental pre - post test methods of approach that is followed by qualitative data analysis. The data were gathered through an academic achievement test on the topic of 'Equality and Equations' in mathematics. The analysis of the quantitative data is underpinned independent samples t-test and the analysis of the qualitative data is completed in Nvivo through the content analysis method. The results indicated that students in experimental group in which the station technique is applied had higher mean scores compared to those in control group in which traditional method of instruction is used. However, the higher average mean score for the experimental group did not indicate a statistically significant result. That is, the difference between the two groups was not statistically significant. When it comes to students' views toward mathematics lesson in which the station technique is applied, their views were more positive.
 

Kaynak

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

40

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU5EYzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/292

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: