İstasyon Tekniğinin Matematik Dersi Akademik Başarısına Etkisi ve Öğrenci Görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı istasyon tekniğinin öğrencilerin matematik dersi akademik başarılarına etkisini ve tekniğe ait öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Giresun İl merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler birlikte kullanıldığı için karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri "Eşitlik ve Denklem" konusuna yönelik akademik başarı testi ile elde edilmiştir. Nicel veriler "Bağımsız Örneklem t- Testi" ile analiz edilmiştir. Görüşmeler sonucunda toplanan veriler ise Nvivo programı kullanılarak içerik analiziyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda istasyon tekniğinin kullanıldığı gruptaki öğrencilerin geleneksel yöntemin başarılarının daha yüksek olduğu, ancak bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin genel olarak istasyon tekniği ile matematik öğretimine karşı olumlu görüşlere sahip doğrultusunda istasyon tekniği uygulamalarının derse karşı sosyalleşmesine ve derse etkin katılıma imkanı sağladığı, takım bilinci oluşması, sorumluluk duygularının geliştirilmesi, konunun öğretimine katkı gibi birçok olumlu kazanımın kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to explore the impact of station technique in mathematics lesson on students' academic achievement and to reveal their perspectives regarding numerous dimensions of the technique. The sample of the study included 47 students during 2015 - 2016 academic year in a secondary school in Giresun. The study used a quasi-experimental pre - post test methods of approach that is followed by qualitative data analysis. The data were gathered through an academic achievement test on the topic of 'Equality and Equations' in mathematics. The analysis of the quantitative data is underpinned independent samples t-test and the analysis of the qualitative data is completed in Nvivo through the content analysis method. The results indicated that students in experimental group in which the station technique is applied had higher mean scores compared to those in control group in which traditional method of instruction is used. However, the higher average mean score for the experimental group did not indicate a statistically significant result. That is, the difference between the two groups was not statistically significant. When it comes to students' views toward mathematics lesson in which the station technique is applied, their views were more positive.
Kaynak
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
40Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU5EYzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/292