Konu "Eğitim ve Öğretim" için Fen Bilimleri Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 67, listelenen: 41-60
-
Ortaokul 5. ve 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının belirli kriterler açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Ders kitapları eğitimde kullanılan en önemli materyallerdendir. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgiye ve dersin akış programına en kolay ulaşabileceği bir kaynak olan ders kitaplarının her yıl geliştirilmesi ve eksiklerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının düşünme ve problem çözme becerileri ile yordanması
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilgisi, Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerine ilişkin dönem sonu başarı notlarından oluşan akademik başarılarının bilgisayarca düşünme, eleştirel düşünme ve ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital ve evrensel ahlaki değerler algısı: Bir ilişkisel çalışma
(Amasya Üniversitesi, 2021)Okullarda bireylerin değer yargılarının gelişmesine ve bireyin isteklerine uygun yaşam kurmasına yardımcı olması amacı ile değerler eğitimi verilmektedir. Bu eğitim öğrencilerin değer bilgilerini geliştiren, onlara beceriler ... -
Ortaokul öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi: Dünya ve evren öğrenme alanı
(Amasya Üniversitesi, 2018)2005 yılında yenilenen fen bilimleri programında dört öğrenme alanı belirlenmiştir. Bu öğrenme alanlarından birisi de Dünya ve Evren öğrenme alanıdır. Dünya ve Evren öğrenme alanı ile birlikte klasik astronomi kavramlarına ... -
Ortaöğretime geçiş sınavları üzerine bir araştırma; fen bilimleri örneği
(Amasya Üniversitesi, 2018)ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA; FEN BİLİMLERİ ÖRNEĞİ Yusuf KAŞIKÇI Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans, ... -
Öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve matematik akademik başarıları açısından incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2017)Bu çalışma öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zekâ özalgıları ve matematik akademik başarıları ile ilişkisini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğrenme stillerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları
(Amasya Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada gelişimci araştırma yaklaşımı kapsamında enlemesine araştırma yöntemi kullanılarak Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stilleri ile ... -
Öğretmen adaylarının çevre risk algısının belirlenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2018)Çalışmanın amacı çevre eğitiminde görev alacak öğretmen adaylarının çevreye yönelik duyarlılıklarını, çevre risk algılarını ve çevre bilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırmada 2014-2015 eğitim öğretim yılında Amasya ... -
Öğretmen ve öğrencilerin yeni medya okuryazarlığını etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada öğretmen ve öğrencilerin yeni medya okuryazarlık düzeyleri karşılaştırılmış ve her bir grubun yeni medya okuryazarlıklarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma deseni olarak nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Öğretmenlerin dijital yeterlikleri
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin dijital yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenerek öğretmenlerin dijital yeterlik profillerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama ... -
Proje tabanlı Arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve temel STEM beceri düzeyleri algılarına etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada proje tabanlı arduino eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ve STEM beceri düzeyleri algılarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, iki farklı ... -
Proje tabanlı öğrenme etkinlikleri ile oyun tabanlı öğrenme etkinliklerinin akademik başarı, tutum ve motivasyona etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2016)Fen ve Teknoloji dersinin öğrenciler tarafından zor olarak nitelendirildiği bilinen bir gerçektir. Bu duruma neden olan etkenlerin başında, çocuğun geçmişten gelen kavram yanılgıları ve çevresinden duyduğu olumsuz fikirler ... -
Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri
(Amasya Üniversitesi, 2017)Günümüzde gelinen noktada her disiplinin öğretimine yönelik birçok yöntem ve teknik mevcuttur. Teknoloji de bu yöntem ve tekniklerin içinde yerini almıştır. Öğrencilerin gün geçtikçe teknolojiye olan düşkünlüğü, İngilizce ... -
Robotik eğitiminin öğretmenlerin eleştirel düşünme ve eleştirel düşünmeyi destekleme eğilimlerine etkisi ve öğretmen görüşleri
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı eğitsel robotik uygulamalarının öğretmenlerin eleştirel düşünme ve eleştirel düşünmeyi destekleme eğilimini etkisini ortaya koymak ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Açıklayıcı sıralı karma araştırma ... -
Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2019)Teknoloji hayatımızın her alanında bulunan, yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumdadır. Teknolojinin yaşantımıza yansıdığı alanlardan biride eğitimdir. Robotik eğitimde kullanılan teknolojik alanlardan ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeyleri ve çevresel tutumları (Amasya örneklemi)
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin ve çevresel tutumlarının çeşitli sosyodemografik değişkenler açısından (cinsiyet, çevre dersi alma durumu, yaşanılan ev tipi, ... -
Şiddet içerikli bilgisayar oyunlarının üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve siber zorbalık düzeylerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada şiddet içerikli bilgisayar oyunları oynamanın üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve siber zorbalık yapma/uğrama düzeylerini nasıl etkilediğini ve üniversite öğrencilerinin şiddet içerikli oyunlar oynamanın ... -
Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları,hatırlama düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisi
(Amasya Üniversitesi, 2014)Beyin temelli öğrenme; öğrenme ilkelerinde ne kadar çok duyuya hitap edilirse öğrenmenin o derece kalıcı olacağını savunmaktadır. Benzer şekilde sınıfta teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak birden çok duyu organına hitap ... -
Türkiye'de matematik okuryazarlık ile ilgili 2020 yılına kadar yapılan çalışmaların doküman analizi yöntemiyle incelenmesi
(Amasya Üniversitesi, 2020)Günümüzde bilimsel, mesleki, sosyal hatta günlük hayatımızın hemen hemen her kesiminde matematik ve buna bağlı olarak matematik okuryazarlığından bahsetmek mümkündür. Matematik günlük hayatımıza bu kadar nüfuz etmiş olmasına ... -
Uluslararası literatürde son 20 yılda yapılan yayınlara göre eğitim teknolojilerindeki yönelimler
(Amasya Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, 2000-2019 yılları arasında Web of Science Çekirdek veritabanında Eğitim/Eğitim Araştırmaları alanında yayınlanan Eğitim Teknolojisi üzerine hazırlanan makalelerin bibliyometrik analizini sunmak amacıyla ...