Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.contributor.authorOktay Akbaş
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:24Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME5EUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/227
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stilleri ile cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu veöğrenim görülen lise türü değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeline göredüzenlenen bu çalışmaya 3 ilden 4 farklı lise türünden 2295 öğrenci katılmıştır. Örneklemin seçiminde amaçlıörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin 892'si (%38.9) kız ve 1402'si (%61.1)erkektir. Araştırmada Kolb (1984) tarafından geliştirilen ve Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeyeçevrilip geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,öğrencilerinin yarıdan fazlasının (%55,2) öğrenme stili değiştirendir. Öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenimgördükleri okul türü ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki anlamlı çıkmıştır. Bununla birlikle, öğrencilerin en çokoynadıkları bilgisayar oyun türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı görülmüştüren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the relationship between high schools students’ learning styles andsome variables such as gender, playing computer games and type of high school. The method of this study wascorrelational research. In this context, 2295 students in 3 different provinces and 4 different type of high schoolparticipated in this study. Purposive sampling method was used to determine of participation. 892 (38.9%) ofthe participants were female and 1,402 (61.1%) were male. The Kolb Learning style inventory which wasdeveloped by Kolb in 1984 and translated in to Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993) was administered in thisstudy. Chi-squared test was used to analyze obtained data. According to the results, more than half of surveyedhigh school students learning style were diverger. Besides, there are statistically significant differences betweennot only gender and learning styles but also type of school and learning styles. However, the relationshipbetween students’ learning style and their most played computer game type were not significanten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of High School Students’ Learning Styles In Terms Of Certain Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster