• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Recep Çakır
Oktay Akbaş

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stilleri ile cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu veöğrenim görülen lise türü değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeline göredüzenlenen bu çalışmaya 3 ilden 4 farklı lise türünden 2295 öğrenci katılmıştır. Örneklemin seçiminde amaçlıörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin 892'si (%38.9) kız ve 1402'si (%61.1)erkektir. Araştırmada Kolb (1984) tarafından geliştirilen ve Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeyeçevrilip geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,öğrencilerinin yarıdan fazlasının (%55,2) öğrenme stili değiştirendir. Öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenimgördükleri okul türü ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki anlamlı çıkmıştır. Bununla birlikle, öğrencilerin en çokoynadıkları bilgisayar oyun türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı görülmüştür
 
The purpose of this study was to investigate the relationship between high schools students’ learning styles andsome variables such as gender, playing computer games and type of high school. The method of this study wascorrelational research. In this context, 2295 students in 3 different provinces and 4 different type of high schoolparticipated in this study. Purposive sampling method was used to determine of participation. 892 (38.9%) ofthe participants were female and 1,402 (61.1%) were male. The Kolb Learning style inventory which wasdeveloped by Kolb in 1984 and translated in to Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993) was administered in thisstudy. Chi-squared test was used to analyze obtained data. According to the results, more than half of surveyedhigh school students learning style were diverger. Besides, there are statistically significant differences betweennot only gender and learning styles but also type of school and learning styles. However, the relationshipbetween students’ learning style and their most played computer game type were not significant
 

Kaynak

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

25

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME5EUTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/227

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: