Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stilleri ile cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu veöğrenim görülen lise türü değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeline göredüzenlenen bu çalışmaya 3 ilden 4 farklı lise türünden 2295 öğrenci katılmıştır. Örneklemin seçiminde amaçlıörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin 892'si (%38.9) kız ve 1402'si (%61.1)erkektir. Araştırmada Kolb (1984) tarafından geliştirilen ve Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeyeçevrilip geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Elde edilenverilerin analizinde ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,öğrencilerinin yarıdan fazlasının (%55,2) öğrenme stili değiştirendir. Öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenimgördükleri okul türü ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki anlamlı çıkmıştır. Bununla birlikle, öğrencilerin en çokoynadıkları bilgisayar oyun türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olmadığı görülmüştür The purpose of this study was to investigate the relationship between high schools students’ learning styles andsome variables such as gender, playing computer games and type of high school. The method of this study wascorrelational research. In this context, 2295 students in 3 different provinces and 4 different type of high schoolparticipated in this study. Purposive sampling method was used to determine of participation. 892 (38.9%) ofthe participants were female and 1,402 (61.1%) were male. The Kolb Learning style inventory which wasdeveloped by Kolb in 1984 and translated in to Turkish by Aşkar and Akkoyunlu (1993) was administered in thisstudy. Chi-squared test was used to analyze obtained data. According to the results, more than half of surveyedhigh school students learning style were diverger. Besides, there are statistically significant differences betweennot only gender and learning styles but also type of school and learning styles. However, the relationshipbetween students’ learning style and their most played computer game type were not significant
Kaynak
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
25Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME5EUTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/227