• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Farklı Ulusların İngilizce Öğrenme Stratejileri: Askeri Ortamda Bir Çalışma

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Ekrem Solak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Son yıllarda başarılı İngilizce öğrenicilerinin nasıl başarılı olduğu bilim adamları ve araştırmacıların başlıca ilgi alanı olmuştur. Bu nedenle, bu çalışma farklı uluslardan ingilizce öğrenen askeri personelin ingilizce iletişimde başarılı olmak için hangi dil öğrenme stratejilerini kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmaya dünyanın farklı merkezlerinde görev yapan 14 farklı ulustan 56 personel katılmıştır. Denekler Belçika, İspanya ve Türkiye'de bulunmaktadır. Araştırma hakkında veri toplamak için Dil Öğrenme Strateji Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, bir dilin doğal konuşmacısı başarılı bir dil öğrenicisi olmak için az veya çok öğrenme stratejisi kullanmasına rağmen, her yönüyle öğrenme stratejilerini kullanmada diğerlerinden daha başarılı değildir. Ancak, bazı doğal konuşmacıların diğerlerine göre daha sık öğrenme stratejileri kullandığı ifade edilebilir.
 
How successful learners learn English has been one of the primary interest of scientists and researchers in recent years. Therefore, this study aimed to determine what language learning strategies the military personnel from different nations used while learning English. 56 subjects from 14 different nations deployed in three different military settings in the world participated in the study. Strategies Inventory of Language Learning was used to collect data about the research. According to the result of the study, although a native speaker of a language more or less used learning strategies to be a successful language user, he\she was not much better than the others at using learning strategies in every aspect. However it can be stated that some native speakers used language learning strategies more frequently than others.
 

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Cilt

29

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNek5qYzFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/221

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: