• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Farklı Ulusların İngilizce Öğrenme Stratejileri: Askeri Ortamda Bir Çalışma

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2014

Author

Ekrem Solak

Metadata

Show full item record

Abstract

Son yıllarda başarılı İngilizce öğrenicilerinin nasıl başarılı olduğu bilim adamları ve araştırmacıların başlıca ilgi alanı olmuştur. Bu nedenle, bu çalışma farklı uluslardan ingilizce öğrenen askeri personelin ingilizce iletişimde başarılı olmak için hangi dil öğrenme stratejilerini kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmaya dünyanın farklı merkezlerinde görev yapan 14 farklı ulustan 56 personel katılmıştır. Denekler Belçika, İspanya ve Türkiye'de bulunmaktadır. Araştırma hakkında veri toplamak için Dil Öğrenme Strateji Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, bir dilin doğal konuşmacısı başarılı bir dil öğrenicisi olmak için az veya çok öğrenme stratejisi kullanmasına rağmen, her yönüyle öğrenme stratejilerini kullanmada diğerlerinden daha başarılı değildir. Ancak, bazı doğal konuşmacıların diğerlerine göre daha sık öğrenme stratejileri kullandığı ifade edilebilir.
 
How successful learners learn English has been one of the primary interest of scientists and researchers in recent years. Therefore, this study aimed to determine what language learning strategies the military personnel from different nations used while learning English. 56 subjects from 14 different nations deployed in three different military settings in the world participated in the study. Strategies Inventory of Language Learning was used to collect data about the research. According to the result of the study, although a native speaker of a language more or less used learning strategies to be a successful language user, he\she was not much better than the others at using learning strategies in every aspect. However it can be stated that some native speakers used language learning strategies more frequently than others.
 

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Volume

29

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNek5qYzFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/221

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: