Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkrem Solak
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:23Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNek5qYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/221
dc.description.abstractSon yıllarda başarılı İngilizce öğrenicilerinin nasıl başarılı olduğu bilim adamları ve araştırmacıların başlıca ilgi alanı olmuştur. Bu nedenle, bu çalışma farklı uluslardan ingilizce öğrenen askeri personelin ingilizce iletişimde başarılı olmak için hangi dil öğrenme stratejilerini kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmaya dünyanın farklı merkezlerinde görev yapan 14 farklı ulustan 56 personel katılmıştır. Denekler Belçika, İspanya ve Türkiye'de bulunmaktadır. Araştırma hakkında veri toplamak için Dil Öğrenme Strateji Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, bir dilin doğal konuşmacısı başarılı bir dil öğrenicisi olmak için az veya çok öğrenme stratejisi kullanmasına rağmen, her yönüyle öğrenme stratejilerini kullanmada diğerlerinden daha başarılı değildir. Ancak, bazı doğal konuşmacıların diğerlerine göre daha sık öğrenme stratejileri kullandığı ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractHow successful learners learn English has been one of the primary interest of scientists and researchers in recent years. Therefore, this study aimed to determine what language learning strategies the military personnel from different nations used while learning English. 56 subjects from 14 different nations deployed in three different military settings in the world participated in the study. Strategies Inventory of Language Learning was used to collect data about the research. According to the result of the study, although a native speaker of a language more or less used learning strategies to be a successful language user, he\she was not much better than the others at using learning strategies in every aspect. However it can be stated that some native speakers used language learning strategies more frequently than others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Ulusların İngilizce Öğrenme Stratejileri: Askeri Ortamda Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeEnglish Learning Strategies of Various Nations: A Study in Military Contexten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster